עדכונים חיים

בכיר בוואלה! לשעבר: "התבקשתי להוסיף תמונות של שרה ולהוריד את ברק ופרס"

עובדים בוואלה לשעבר יעידו השבוע על הקשרים לכאורה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבעלי האתר לשעבר, שאול ואיריס אלוביץ' במסגרת תיק 4000. היום העיד ברוך שי, עובד בכיר במערכת החדשות לשעבר

שאול אלוביץ', בנימין ושרה נתניהו שאול אלוביץ', בנימין ושרה נתניהו (צילום: פלאש 90)

תיק 4000: עובדים לשעבר באתר החדשות וואלה יעידו השבוע על הקשרים לכאורה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבעלי האתר לשעבר, שאול ואיריס אלוביץ' במסגרת תיק 4000. היום (שני) העיד ברוך שי, שהיה ראש מערכת החדשות של וואלה ב-2015, וכיום מנהל את חטיבת החדשות בתאגיד השידור.

תמה עדות הבכיר לשעבר בוואלה!

תמה עדותו של ברוך שי, ראש מחלקת החדשות לשעבר באתר וואלה! במסגרת תיק 4000

מתן וסרמן

בכיר בוואלה לשעבר: "התבקשתי להוסיף תמונות של שרה ולהוריד את ברק ופרס"

ברוך שי, לשעבר ראש מחלקת החדשות בוואלה! העיד על מקרה שבו לטענתו הייתה התערבות בתכני האתר: "בטקס של מבצע סבנה התבקשתי להוסיף תמונות של שרה, ולהוריד את ברק ופרס". כאשר הציג לו עו"ד בועז בן צור את הידיעה, שבה מופיעות תמונות של ברק ופרס, הסביר שי: "הם קשורים לאירוע, שרה לא קשורה".

מתן וסרמן

ברוך שי: "גיליתי על ההסכם רק אחרי הריאיון של נתניהו"

עו"ד בועז בן צור החל בחקירה הנגדית של בכיר וואלה! לשעבר, ברוך שי, ושאל אותו מתי גילה על ההסכם בנוגע לריאיון שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם העיתונאי דב גיל הר. "שמעתי על ההסכם רק אחרי הריאיון, אבי אלקלעי ואילן ישועה סגרו את הריאיון". עורך הדין העיר כי העובדה שלא עידכנו אותו בפרטי הריאיון היא "תקלה", ושי הסכים עם דבריו. 

מתן וסרמן

ברוך שי: "כתבת פרופיל על מני נפתלי לא עלתה – טענו שיש תקלה טכנית"

ברוך שי התייחס לכתבה על מני נפתלי שלטענתו נתקלה בהתנגדויות: "יזמתי כתבה על מני נפתלי, זאת הייתה כתבת פרופיל שעבדתי עליה שבוע-שבועיים. כתבה ראויה שמספרת על האיש, חבריו, שירותו הצבאי, היא השער של המגזין, אבל המגזין לא עולה לאוויר, אמרו לנו יש תקלה טכנית אי אפשר להעלות את המגזין. ביום הראשון האמנתי, ביום למחרת הבנתי שזה מעבר לתקלה טכנית".

"התחילו שיחות עם אבי (אלקלעי) ואילן (ישועה), והושגה פשרה שהכתבה תעלה בשבת בצהריים שזו שעה מתה לדיגיטל. כשניסיתי להבין למה היא מתעכבת, אמרו לי שזה לא מסתדר שהוא מוצג שם כאדם שתרם למדינה. בפועל הכתבה הייתה אולי שעתיים באוויר, ואז ירדה לארכיון".

מתן וסרמן

ברוך שי על הריאיון של נתניהו עם דב גיל הר: "הבנתי שיש ניסיון לגנוז"

ברוך שי, לשעבר מנהל מחלקת החדשות בוואלה! התייחס בעדותו לתקרית חריגה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לדב גיל הר. "שבוע לפני הבחירות אנחנו מקבלים הודעה שראש הממשלה רוצה להעניק לנו ראיון באותם ימים ראש הממשלה לא מתראיין הוא לא נחשב למוקד תקשורת זה היה הישג משמעותי... לאחר סיום הריאיון אבי אלקלעי אמר לי שלניר חפץ יש טענות. דב השלים לי את הפרטים, והם יצאו משם והחל המשא ומתן. ביום למחרת הבנתי מאבי שיש טענות על האופן שבו נשאלו השאלות, ושיש פה ניסיונות לגנוז אותו. דיברתי עם אבי ואודי ואמרתי שאם הריאיון לא ישודר – אני אתפטר".

מתן וסרמן

בכיר לשעבר בוואלה!: "אמרו לי – 'בוא תעזור לנו, אנחנו נעזור לך'"

ברוך שי התייחס בעדותו להסברים שקיבל על ההתערבות בתכני אתר וואלה!: "הוסבר לי שוואלה היא חלק מקבוצת בזק, ולבעלים שאול אלוביץ' יש לא מעט אינטרסים עם הרגולטור. הייתה שיחה עם אבי אלקלעי ולאחר מכן עם אילן ישועה מנהל האתר, שאמרו לי שבתוך הקבוצה שחקן אחד דואג לאינטרסים של השחקן השני. היו מקרים שסירבנו להיענות לבקשה, אז אמרו לי 'בוא תעזור לנו בזה, אנחנו נעזור לך'".

מתן וסרמן

בכיר לשעבר בוואלה!: "התבקשנו לעשות ספין באופן שלאו דווקא מחובר לעובדות"

ברוך שי, לשעבר מנהל חטיבת החדשות בוואלה! סיפר בעדותו על התערבות בכתבה שעסקה בשר השיכון לשעבר, אורי אריאל. "התבקשנו לארוז סיפור, לעשות ספין באופן שמשרת צד אחד ופוגע בשני לאו דווקא מחובר לעובדות".

במקרה אחר שעסק בשר התקשורת לשעבר, גלעד ארדן, בתקופה לאחר שעזב את משרד התקשורת. "אני זוכר שהוא עלה בבוקר אחרי הבחירות והתראיין בגל"צ. הוא נתן אמירה שחשבתי שהיא ראויה לציטוט וביקשתי להכין ממנה ידיעה. אלה היו ימים מתוחים בינו לבין ראש הממשלה ושניות ספורות אחרי שהיא עלתה ויצא פוש, הגיעה אליי פנייה מאבי אלקלעי שחייבים להסיר את הידיעה. נתן משפטים כמו 'גלעד ארדן הוא לא חברה'".

מתן וסרמן

בכיר לשעבר בוואלה!: "הלחץ היה בלתי פוסק, לפעמים פעמיים ביום"

ברוך שי, לשעבר מנהל חטיבת החדשות בוואלה! השיב לשאלת התביעה על הלחץ שהופעל עליו לבצע את השינויים: "הלחץ בהודעות טלפונים היה בלתי פוסק, עד שהייתה מתקבלת הכרעה. ברגע שנכנס אירוע זה יכול להיות שעה, יום, יומיים... התדירות של הבקשות היו אחת לשבוע, לפעמים היו שתיים שלוש ביום אבל בקשות או לשינוי או לאיזון".

מתן וסרמן

ברוך שי: "השינויים שהתבקשנו לעשות – פרקטיקה עיתונאית פסולה"

ברוך שי, לשעבר מנהל חטיבת החדשות בוואלה, אמר כי "מבחינה מקצועית השינויים שהתבקשתי לעשות אולי פרקטיקה פסולה. החלטות עיתונאיות שאמורות להתקבל באופן מקצועי מושפעות באופן חיצוני מגורמים פוליטיים ומקצועיים. זה מעורר אי נוחות, לפחות פעמיים יצאתי לחופשה. זה היה בין הסיבות שבגללן החלטתי לעזוב".

מתן וסרמן

ראש מחלקת חדשות לשעבר בוואלה!: "לאורך הזמן הבקשות נהיו יותר תכופות"

ברוך שי, ראש מחלקת החדשות לשעבר באתר וואלה! אמר כי "מה שהחל בבקשות נקודתיות, הפך לבקשות יותר ויותר תכופות. הסוגיות שהיו זה סוגיות שקשורות לבזק, למשפחת נתניהו באופן אישי, ראש הממשלה ורעייתו, וביריבים פוליטיים של נתניהו באותם ימים".

מתן וסרמן
שלמה פילבר מעיד בתיק 4000. רוני כנפו, וואלה!