עדכונים חיים

בכיר לשעבר ב"וואלה!" העיד: "פנו אליי מספר פעמים לשינוי כותרת שלילית על נתניהו"

טלי בן עובדיה, סמנכ"לית התוכן ועורכת "וואלה" לשעבר, העידה הבוקר, זאת במסגרת משפטו של ראש הממשלה. בן עובדיה על שיחותיה עם אילן ישועה: "אם תפתח את הרגליים בפני פוליטיקאים, לא תקים אתר רציני"

שאול אלוביץ', בנימין ושרה נתניהו שאול אלוביץ', בנימין ושרה נתניהו (צילום: פלאש 90)

תיק 4,000: טלי בן עובדיה, סמנכ"לית התוכן ועורכת "וואלה" לשעבר, העידה הבוקר (שלישי) בבית המשפט, זאת במסגרת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מי שעוד מעיד הוא אודי הירש, לשעבר סגן עורך "וואלה!". אתמול, העיד ברוך שי, שהיה ראש מערכת החדשות באתר בתקופה הרלוונטית. 

אילן ישועה, שאול אלוביץ' צילום: אבשלום ששוני,נאור רהב

"ההנחיות ניתנו על ידי ישועה, נאמר שאנחנו צריכים לסקר את נתניהו בצורה כזו או אחרת

הוא דיבר על ההנחיות שניתנו ע"י מנ"כל האתר דאז: "ההנחיות ניתנו על ידי מר ישועה, בהודעות, בטלפון או במייל. לעיתים לבקשה צורף טקסט מסוים שהוא קיבל מדובר ראש הממשלה או תמונה מסוימת. לפעמים נאמר על ידיו בצורה ישירה שבגלל האינטרסים של קבוצת בזק - פעם זה רפורמת השוק הסיטונאי, פעם עסקת בזק יס, פעם עסקת יד 2 - שאנחנו צריכים לסקר את נתניהו בצורה כזו או אחרת שאם לא נעשה ככה נסכן את את הכסף של החברה, מי אתה שתסכן את הכסף של החברה בגלל אינטרסים עיתונאיים".

מתן וסרמן
בנימין נתניהו בבית המשפט צילום: צילום מסך, רוני כנפו וואלה!

"הייתה ידיעה שידעתי שלא תשרוד באוויר"

עוד מסר: "הייתה ידיעה אחת שהיה לי ברור שאם היא תעלה היא לא תהיה הרבה זמן באוויר- ידיעה על משחק מחשב על שרה נתניהו בערוץ הטק, שאני ביקשתי שיורידו אותה כי היא לא תשרוד באוויר".

אבי אלקלעי היה פונה אלי מפעם לפעם סביב עמוד הבית. היה עניין סביב עצרת השמאל בתל אביב במערכת הבחירות של 2015, הוא פנה אליי מספר פעמים לשינוי הכותרת שהיתה שלילית לנתניהו. בדרך כלל ניסינו להתנהל כמו גוף תקשורת שמפעיל שיקולים עיתונאיים ללא התערבות מלמעלה. ניסינו לסקר את האירועים כפי שהבנו אותם בצורה עצמאית. המטרה של האתר היתה להביא את הדברים להביא מהר ככל האפשר, להמשיך לעבוד כרגיל", הוסיף. 

מתן וסרמן

הירש: "חשתי מיאוס, התחלתי לחפש עבודה"

אודי הירש, לשעבר סגן עורך "וואלה!", מסר: "המצב שהיה אז ב"וואלה!" גרם לתחושות קשות. זה היה מתסכל, התחלתי לחפש עבודה. חשתי מיאוס ברמה האישית ומיאוס ממה שקורה באתר. 

בשלב זה, הוצגו לו תכתובות ומיילים על כתבות באתר, באחד מהם על טור שהיה צריך לעבור אישור. 

מתן וסרמן

הסתיימה עדות טלי בן עובדיה: עדותו של אודי הירש תחל בקרוב

עדותה של טלי בן עובדיה הגיעה לפני זמן קצר לסיום. בקרוב, תתחיל עדותו של אודי הירש, משנה לעורך הראשי באתר וואלה בתקופה הרלוונטית לאישום. מי שתחקור אותו היא עו"ד יהודית תירוש. 

מתן וסרמן
שאול אלוביץ', בנימין ושרה נתניהו צילום: פלאש 90

"שמעתי את המשפט - 'הכסף הגדול'"

 ז'ק חן: "מהיכן הגיעו הלחצים על ישועה? את אומרת 'רק משיחות עם אנשים'...".

בן עובדיה: "התקופה שבה עבדה בוואלה היתה קצרה אך אינטנסיבית. שמעתי את המשפט - 'הכסף הגדול'".

מתן וסרמן
בנימין נתניהו בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"אף אחד מלבד סביבת נתניהו לא הפנה אליי טענה כאילו אני עוינת"

בשלב זה, החל החקירה הנגדית של בן עובדיה, ע"י ז'ק חן, עורך דינו של שאול אלוביץ'. 

בן עובדיה: "עשיתי עשרות תחקירים בעיתונות הישראלית, חלקם כבדים וקשים מאשר נגד בנימין נתניהו, סקרתי את פרשיות אריאל שרון,  את תעשיית השחיתות של אולמרט, נחשבתי לאשת מקצוע הוגנת, מצוינת, שפיה וליבה שווים, שאי אפשר לקנות אותה, שנשארת נאמנה לעובדות.

מתן וסרמן
אילן ישועה, שאול אלוביץ' צילום: אבשלום ששוני,נאור רהב

"אל תשאלי יותר מדי שאלות, יש יותר מדי כסף על השולחן"

התובע: "מה הבנת מהתגובות של ישועה?".

בן עובדיה: "חוסר אונים מוחלט, הוא עלה נידף כזה, מצד אחד איש חזק, אסרטיבי, מנהל את האנשים. מצד שני בעניינים האלה הוא אמר לי 'עזבי אותך אל תשאלי יותר מדי שאלות, יש יותר מדי כסף על השולחן".

מתן וסרמן
בנימין נתניהו בבית המשפט צילום: צילום מסך, רוני כנפו וואלה!

"כל שלושת האירועים שהובילו לעזיבתי היו קשורים לליכוד ולעומד בראשו"

בן עובדיה המשיכה בעדותה: "כל שלושת האירועים שהובילו לעזיבתי היו קשורים לליכוד ולעומד בראשו, בפעם השנייה כבר היה ברור מבחינתי שאנחנו באירוע, לא משהו ספורדי מקרי, אמרתי לו 'זה לא ילך בינינו כך', ואז המשכנו עוד כמה ימים, ואז בשעת לילה די מאוחרת, קיבלתי טלפון מאבירם אלעד ראש מחלקת החדשות, והוא אמר לי 'צפי טלפון מאילן'.

הוא אמר לי שישועה ביקש ממנו להעיף ידיעה מהעמוד הראשון של האתר וטען שהוא לא יעשה את זה בלי אישור ממני, ואילן אמר לו 'אם אני אצלצל אליה היא תתפטר'. אילן אכן צלצל אליי ואמר לי 'אנחנו בבעיה', שאלתי אותו מה הבעיה. הוא השיב: 'כל העמוד הראשון נגד נתניהו', אמרתי לו 'אני בודקת'. פתחתי אתר, הסתכלתי, ידיעה אחת תוצאה של סקר, נתונים אובייקטיביים, ידיעה שנייה מצטטת "נתניהו:... יחימוביץ':..." והידיעה השלישית נגעה לבנט, שידענו שהוא סדין אדום מבחינת נתניהו באותם ימים.

מתן וסרמן

עובדיה: "אמרתי לאילן ישועה - 'אתה כמו האנס המתנצל'"

בן עובדיה תיארה אירוע נוסף, שבו נעשתה התערבות בתכני האתר: "אני לא זוכרת את פרטי האירוע השני, אבל הייתה שוב התערבות בתכני האתר, שוב עליתי לישועה ונכנסתי לחדר סגור, אמרתי - 'זה לא יכול להימשך כך, זה לא יכול לעבוד כך'. הוא החל במסכת התנצלויות, ואז אמרתי לו נראה לי, 'אתה רוצה להקים אתר חדשות רציני, אם תפתח את הרגליים בפני פוליטיקאים זה לא יקרה, הוא ענה 'אני מתנצל', ואני אמרתי לו אתה כמו האנס המתנצל, פותח במסכת התנצלויות, זה לא יכול להימשך כך".

מתן וסרמן

בן עובדיה: "ישועה ביקש לדרדר ידיעה באתר"

בן עובדיה: "התחלתי בתחילת 2013 כשהיה ברור שהמטרה היא להביא את "וואלה" למשדר ראוי ביום הבחירות, התחלתי להכיר את מקום העבודה, להשתתף בכל ישיבות ההנהלה, חלק מהעניין היה גם ישיבות מיתוג שנערכו במשרדי בזק, זה דבר לא כל כך מוכר שהולכים ממשרדי הפירמה, זה החדש לי, אבל היינו הולכים לבזק לישיבות מיתוג, היה שם סמנכ"ל שיווק, התחלנו לעבוד על תכנים, די בתחילת העבודה הגיעה אליי קלטת לא מחמיאה של סילבן שלום, פרסמתי את זה, עדכנתי את אילן שיש לנו סיפור פצצה, עלה לאוויר, אף אחד לא דיבר - אמרתי כיף, אפשר לעבוד". 

התובע: "תארי את נסיבות עזיבתך את וואלה!".

מתן וסרמן
בנימין נתניהו בבית המשפט צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בן עובדיה: "קיבלתי איום בתביעת דיבה"

עם תחילת העדות, אסף עיסוק, תובע מהפרקליטות, פנה לבן עובדיה: "עד כמה המשא ומתן היה דיסקרטי"?.

בן עובדיה: "מאוד חששתי שזה יצא החוצה כי כמה חודשים לפני כן פרסמתי שהזכיר את הגברת נתניהו, קיבלתי איום בתביעת דיבה".

מתן וסרמן
בנימין נתניהו בבית המשפט בעדות מילצ'ן צילום: רויטרס