עדכונים חיים

"התבקשתי להוריד ידיעות שליליות על נתניהו": הסתיימה העדות בתיק 4,000

אל דוכן העדים שב היום סגן עורך "וואלה!" לשעבר, אודי הירש, במסגרת משפטו של ראש הממשלה וטען: "הבקשות שקשורות לנתניהו היו הרבה אינטנסיביות ובטונים הרבה יותר גבוהים"

שאול אלוביץ', בנימין ושרה נתניהו שאול אלוביץ', בנימין ושרה נתניהו (צילום: פלאש 90)

תיק 4,000: העדויות במשפט נתניהו נמשכו היום (רביעי) כשאל דוכן העדים שב סגן עורך "וואלה!" לשעבר, אודי הירש. במהלך העדות היום, אמר בין היתר: "הבקשות שקשורות לנתניהו היו הרבה אינטנסיביות ובטונים הרבה יותר גבוהים".

עימות קולני בין הצדדים; השופטים נאלצו להתערב

מתן וסרמן

הירש:"היה שיח סביב הבחירות שהרצוג הגיע לוואלה"

חן: "האם ידעת על קשר בין אילן ישועה ליבן כבוד הנשיא יצחק הרצוג?"

הירש: "היה שיח סביב הבחירות או שהוא הגיע לוואלה לאירוע על הגג".

מתן וסרמן

הירש: "אני לא יכול להגיד על איזה עניינים רגולטוריים דיבר אילן ישועה"

המשך החקירה הנגדית עסקה בשאלה מה ידע או לא ידע הירש על אינטרסים רגולטוריים היו לכאורה של וואלה או בזק, עליהם שמע מהמנכ״ל אילן ישועה. מדובר בדברים שנאמרו סביב מה שמכונה ״אירוע הנשיאות״, שסמוך אליו התקיימה פגישה עם ישועה בהשתתפות ינון מגל וייתכן שגם אבירם אלעד, בה הירש טען בתחילה כי ישועה דיבר על עניינים ררגולטוריים.  

ישועה העיד כי מעולם לא סיפר לאיש על אינטרסים רגולטוריים כלשהם, בעוד שהירש ניסה לטעון באופן כללי כי ״הדברים היו ברקע כל הזמן״, כלשונו. לאחר מספר שאלות של פרקליט הזוג אלוביץ׳, עו״ד ז׳ק חן, חזר בו הירש מגרסתו לפיה בפגישה דובר גם על רפורמת השוק הסיטונאי, גם על עסקת בזק-יס וגם על עסקת יד2 (עליה העיד הירש כי לא ידע על 15 מיליון שקל בונוס שגרף ישועה לכיסו), וכי למעשה לא ידע על איזה הטבות רגולטוריות שבזק לכאורה זקוקה להן.

מתן וסרמן

הירש: "היו שיחות על זה שיש בעיה בסיקור של נתניהו בגלל האינטרסים של בזק"

חן: "אילן ישועה העיד פה שהוא נמנע מלדבר עם עובדי וואלה על העניינים הרגולטורים של בזק, הוא העיד אמת או שקר?"

הירש: "אני מעיד על עצמי שהדברים נאמרו לי בהזדמנויות סבירות ע״י אילן ישועה למרות שאני לא מבין בתחום הזה. אני זוכר את אלקלעי אחרי פרשה שקשורה לדחיית התחקיר על איבגי אתה לא יכול לפרסם תחקירים הדברים נאמרו ע״י אלקלעי באופן כללי היה קושי לעשות עבודה עיתונאית כמו שצריך בגלל הבעלות של בזק על וואלה והאינטרסים שלה. היו שיחות על זה שיש בעיה בסיקור של נתניהו בגלל האינטרסים של בזק, היה שיח בלתי פוסק במערכת הוא היה עורך אני הייתי סגנו אפילו בחפיפה כשהגעתי לוואלה זה נאמר אלו דברים שנאמרו".

מתן וסרמן

הירש: "ניזונתי מדברים שאמר ישועה, לא הייתי מול גורמים בלשכת ראש הממשלה"

ז'ק חן: "בחקירה הראשית אתה קשרת את האמירות הרגולטוריות לאירוע שקשור בבחירות לנשיאות. מבקש שתבהיר לי האם הדיבור של אילן ישועה בדבר ההטבות הרגולטוריות שבזק זקוקה להן (רפורמת השוק הסיטונאי, מיזוג בזק-יס ויד 2) איזה מהן נאמרה בכל מועד במרץ 2015?"

הירש: "אני לא זוכר ספציפית אבל הדינמיקה הייתה שאנחנו מוחים על משהו שלא נראה לנו".

מתן וסרמן

הירש: "נחשפתי לפרסומים"

חן: "אני מציג לך מזכר של שיחת טלפון שהתקשר אליך משיהו מלהב במשטרה וכתוב שם שאתה רוצה למסור עדות בפרשה מבישה. אח״כ אמרת שיש אנשים שיודעים יותר ממך, מי האנשים שזומנו לחקירה במשטרה שידעת שהם ידעו יותר ממך על החדשות במה שקרה בוואלה מי הם?"

הירש: "לא זוכר, אני מניח שזה התפרסם בתקשורת".

מתן וסרמן

הירש תקף את עו"ד חן: "אל תטיל ספק במקצועיות שלי"

חן מציג ציוץ של הירש שבו נכתב: לעולם לא אסלח לבני ציפר על הטקסט שעסק בפעילות מינית של אנשים מפורסמים כמו ביבי ושרה. "פה אתה נכנס לחדר המיטות?"

הירש: "אני לא נכנס לחדר המיטות, בני ציפר כתב טקסט שבו סיפר שבנימין ושרה נתניהו מיניים או שיש להם אוריינטציה מינית".

מתן וסרמן

הירש: "ישועה בעיניי הוא אדם בזוי בכל מה שקשור לעיתונות"

 להירש הוצג קטע מהחקירה של אילן ישועה ובה אמר ישועה לחוקר ששאל, ״מה עם הירש, הוא עוד כותב נגדו?״, וישועה צחק ואמר: ״אם תהיה לו הזדמנות הוא יכתוב״.

חן: ״בחקירתך אתה גם מתייחס לאופן שבו אתה נתפס, בין היתר ע״י ניר חפץ, ושהיה לך ברור שהוא אינו מעריך אותך בעקבות הכתבות השליליות שהעליתי על נתניהו. האם אתה מאשר?״.

מתן וסרמן

הירש: "היו מקרים שבהם התבקשתי להוריד ידיעות שליליות על נתניהו"

חקירה נגדית של אודי הירש ע״י עו״ד ז׳ק חן, הסנגור של שאול אלוביץ׳

חן: "מר הירש אני רוצה להציג לך את החקירה של אילן ישועה, החוקר שואל את אלוביץ׳ מה עם אודי הירש הוא עדיין כותב נגד נתניהו? אלוביץ׳ השיב 'הוא בקנדה אם תהיה לו הזדמנות לחקור', מה אתה אומר?"

מתן וסרמן

הירש: "הייתה התארגנות שהמטרה שלה הייתה לתמוך בנתניהו"

תירוש מקריאה מייל לכאורה מישועה להירש: "אודי אני מבקש להקפיד ב-48 השעות הקרובות לא לעסוק במני".

הירש: "הייתה ידיעה שמני נפתלי חשוד בהטרדה מינית של עובדת במכון רה״מ והייתה התארגנות של ח״כ מהליכוד לקרוא לחקור אותו או להעמיד אותו לדין, התבקשו להעלות ידיעה בנושא פולו לסיפור שהיה במעריב. זה היה ברור שזאת התארגנות שהמטרה שלה הייתה לתמוך בנתניהו ולא כהתארגנות שנודעה לדאוג לזכויות של העובדת שהוטרדה לפי הסיפור. גם לא היה ברור עד הסוף אם היה אירוע והאם הוא היה אמין". 

מתן וסרמן

הירש: "קצב הורדת הידיעות באותם ימים פגע באתר"

תירוש מציגה מייל שהתקבל מהעין השביעית שבו נשאלו בוואלה מדוע ידיעה שעסקה ביחס של שרה נתניהו לעובדי מעון רה״מ נמחקה. "אתה זוכר את זה", שאלה תירוש?

הירש השיב: "את האירוע הזה אני לא זוכר אבל הדינמיקה מוכרת".

מתן וסרמן

הירש על סיקור ביקור נתניהו ביפן: "ידיעה שהיא לא מספיק חשובה"

תירוש שואלת את אודי הירש על לחץ לכאורה שהופעל מלשכת רה״מ לכסות סיקור של רה״מ יפן בישראל: " ישועה כותב לך 'אודי אין לי כוח להיכנס למו"מ מתיש בכל פעם ההחלטה היא שלי קבל את זה', ואתה עונה לו 'אני חושב על טובת לוואלה ולא על טובתי שלי', מה זאת אומר?".


הירש: "שאני חושב על טובת וואלה, אני חושב... וואלה היה אתר שמנסה לבנות את עצמו חדשותית עם מסורת חדשותית חדשה יחסית, היה אתר שנחשב עם תכנים קלילים יותר, פורטל שמנסה לבנות את עצמו באופן רציני והיה ברור שמדובר בידיעה שהיא לא מספיק חשובה".

מתן וסרמן

הירש: "הבקשות שקשורות לנתניהו היו אינטנסיביות"

תירוש: "איזו התערבות הייתה בוואלה לקראת התחקיר של גידי ויץ ב-2015?"

הירש: "ההתנהלות לקראת התחקיר הייתה בעיקר.. היה לחץ במערכת. התקבלו בקשות לתגובה היו פגישות עם ישועה שבהם התבקשתי להראות את הטורים שנכתבו באתר נגד נתניהו מול אלה שנכתבו בעד, הייתה תכונה במערכת. זאת לא עדות שבועה, כתבתי תגובות בניסוח סטנדרטי לגבי משהו עוין שהתפרסם על וואלה אי אפשר לצפות שוואלה ככלי תקשורת תגיד כן אתם צודקים זה לא היה קו לא יודע אם הדחיקו את זה או כמובן לא חשבו להודות בזה".

מתן וסרמן

הירש: "קיבלנו פקודה בלתי חוקית בעליל"

עו"ד תירוש מציגה בפני הירש מיילים שאילן ישועה שולח להירש מייל שכותרתו טקסט חשוב מאד. הירש עונה לו בסרקזם "שולח מועמדות לפוליצר", תירוש משיבה: "תפרט בבקשה מה התבקשת לעשות ומה עשית בפועל?".

הירש: "קיבלנו אני יכול לכנות את זה בשפת העיתונות, פקודה בלתי חוקית בעליל, מישהו ראה לא יודע באתר באופנה של ynet הייתה כתבה שהחמיאה לסטייליסטית של הגב׳ שרה נתניהו זה לא משהו ששמים במדור אופנה. עורך האופנה מאד לא התלהב שנעשה אייטם דומה אצלנו והוא איים להתפטר , אני מאחר שהיחסים לגבי האייטמים הלאו נמשכו הכנתי כתבה בעצמי מכל מיני מגזינים בנושא שאני ממש לא מבין בו על אופנת נשות מנהיגים, היו שם 7-8 נשות מנהיגים והסוף הייתה שם גב׳ שרה נתניהו ובסוך יצא שם אייטם שראוי למאכל אדם ואני עשיתי את זה כדי לחסוך את זה מעורך מדור באופנה שהתנגד לזה בצדק".

מתן וסרמן
בנימין נתניהו בבית המשפט בעדות מילצ'ן צילום: רויטרס