עדכונים חיים

"דמגוגים חסרי שחר": עימות במשפט נתניהו בין עו"ד חדד למומי משולם

לאחר ההפסקה הארוכה מהדיונים, משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שיעסוק בתיק 1000 התחדש בבית המשפט המחוזי הירושלים. בין העדים העתידיים נמצאים גלעד ארדן ויאיר לפיד

מומי משולם בבית המשפט מומי משולם בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שיעסוק בתיק 1000 התחדש היום (שני) בבית המשפט המחוזי הירושלים. בדיון ממשיך להעיד נצ"מ מומי משולם, ראש צוות החקירה בתיק 1000 ו-2000. חקירתו צפויה להימשך עוד מספר דיונים והוא צפוי להיחקר גם על ידי עורכת הדין של ארנון מוזס

ההסכמה המפתיעה בין התביעה להגנה לפני חידוש משפט נתניהו

סנגורו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, חקר את משולם על אמירתו בעדות הראשית שלפיה בעת זימונה של הדס קליין לחקירה לראשונה, החוקרים לא ידעו כי קליין היא העוזרת של איש העסקים ארנון מילצ'ן. משולם העיד כי קליין זומנה לחקירה במסגרת חקירת שהותו של יאיר נתניהו בדירה של איש העסקים ג'יימס פאקר, ולאחר שהתברר כי קליין משמשת כעוזרת של פאקר.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

סוגיה נוספת שעלתה הבוקר היא הגישור הפלילי, כשעורך הדין של אלוביץ הציע לנסות לקדם את זה. לגישור נדרשת הסכמה של שני הצדדים, והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה טרם מסרה את עמדתה. בדיון לא התייחסו לגישור או להפחתה של כמות העדים והדברים נעשו במסגרת דלתיים סגורות. 

מאחר והמשפט נמשך זמן רב, יש כוונה של השופטים לפרסם לוח זמנים להמשך דיונים. בעבר מתחו ביקורת על הפרקליטות שלא הביאה עדים במועד או חלופיים ודיונים התבטלו או נדחו כתוצאה מכך. 

אחת השאלות העמדות במרכז המשפט הינה עדותו של ארנון מילצ'ן, שנטען שמצבו הבריאותי לא מאפשר להביאו לעדות בבית המשפט. מילצ'ן נחשב לעד מפתח בתיק 1000, שכן לפי שנטען בכתב האישום, הוא ואיש העסקים ג'יימס פאקר השיתו לכאורה טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים על נתניהו. עדים נוספים שצפויים להעיד בשנת המשפט הנוכחית המסתיימת ביולי הם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ושרת המשפטים לשעבר ציפי לבני.

עו"ד עמית חדד בדיון בתיק 1000 צילום: יונתן זינדל פלאש 90

"חסרי שחר": עימות בין עו"ד חדד למומי משולם

משולם: "הדברים שלך הם חסרי שחר".

עו"ד חדד: "תיכף נראה".

מתן וסרמן

משולם: "הטענות שהפעלנו את הדס קלין בתור חוקרת - שטויות"

עו"ד חדד: "לפני שהעדות שלך התחילה העידו כאן כמה נהגים של רה״מ באחת מהחקירות התברר שקיבלנו מזכר שעידן אבירם זימן את אחד הנהגים לעדות, בגלל שלא ראינו את ההודעה של הנהג כשהוא נחקר הבנו שחקרו אותו פעמיים ואז מה שעידן אבירם אמר שלא מדובר בתיק 1000 אלא בחקירה בתיק המעונות. יכול להסביר?"

משולם: "לא ידוע לי".

מתן וסרמן
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים. צילום: ניברן ברודקאסט