גם סיוע לחילוץ פצועים ותרומת כסף למנות אוכל לחיילים במלחמת חרבות ברזל לא עזרו לתושב הדרום, בן 27, לאחר שהורשע בנהיגה בפסילה - עבירה חמישית שביצע בתוך עשרה חודשים. בית המשפט לתעבורה גזר עליו 28 חודשי מאסר בפועל ופסילת רישיון ל-10 שנים.
על פי גזר הדין, בחודש מרץ השנה נהג הנאשם על מחפר זחלי הידראולי, זאת חמישה ימים בלבד לאחר שנדון ל-44 חודשי פסילת רישיון בבית המשפט לתעבורה במחוז מרכז. בעת ביצוע העבירה עמדה נגדו גם פסילה נוספת של שישה חודשים שהוטלה עליו בדצמבר 2023.
מגזר הדין עולה כי לנאשם, בעל רישיון נהיגה משנת 2016, רשומות 21 הרשעות קודמות, כולל הרשעה מחודש מאי בגין גניבת רכב, שבגינה נדון לחמישה חודשי מאסר. בחודש מרץ האחרון הורשע בשלוש עבירות נפרדות של נהיגה בזמן פסילה, בגינן נגזרו עליו תשעה חודשי מאסר בפועל ו-12 חודשי מאסר על תנאי.
התובעת ציינה בטיעוניה כי "הנאשם נהג בזמן פסילה זו הפעם החמישית" וביקשה להטיל עליו מאסר שלא יפחת מ-24 חודשים תוך הפעלת שני מאסריו המותנים, פסילה בת 10 שנים, הפעלת ההתחייבות ועונשים נוספים צופי פני עתיד.
סנגורו של הנאשם טען כי "מדובר בהפעלת כלי הנדסי שעומד במקומו ואירוע הנהיגה נלמד מהפעלת הכלי בלבד, ועל כן אין מדובר במידת זלזול וסיכון גבוה מאוד, שכן הנאשם לא נהג בכבישי הארץ ולא סיכן את משתמשי הדרך". ההגנה הציגה מסמכים המעידים על תרומתו של הנאשם במהלך מלחמת חרבות ברזל, בהם "סייע לחילוץ פצועים, תרם מכספו למנות אוכל לחיילים, סיכן חייו על מנת לסייע לתושבי העוטף, ליווה חולים לבית החולים סורוקה ואף גייס תושבים ממקום מגוריו לסייע בלחימה".
בגזר דינה הביאה השופטת איילת גרבי מהפסיקה הקיימת, לפיה "עבירות נהיגה בפסילה ללא ביטוח וללא רישיון יש בהן לא רק דופי פלילי אלא אף מוסרי כפול: הסיכון המובהק לעוברי דרך (וגם לנוהג עצמו) וזו העיקר, וכן קשיים במימוש פיצויים בעקבות תאונות דרכים אם אלה יקרו חלילה בעת נהיגה כזו".
השופטת דחתה את טענת ההגנה בדבר חומרה פחותה בשל השימוש בכלי הנדסי, וקבעה כי היה מצופה מהנאשם לנהוג בזהירות יתרה בטרם הוא נוהג שוב, אף אם מדובר ברכב צמ"ה. "לא ניתן להקל ראש ולו במעט בנתון לעניין סמיכות הזמנים, בה בוצעו העבירות נשוא כתב האישום ובחומרתה, במיוחד ונוכח עברו התעבורתי 'הטרי' ביותר של הנאשם", קבעה השופטת גרבי בסיכום גזר הדין.