במסמך נכתב כי "החוק קובע, כי במשפטים בבית משפט מחוזי בשל עבירות שעונשן מוות, בין שנקבע עונש זה כעונש חובה ובין שלא נקבע כך, בין שבכתב האישום נכללו עבירות כאלה בלבד ובין שנכללו בו גם עבירות אחרות - ידון בית המשפט המחוזי בהרכב של שלושה שופטים. הרכב זה יכלול שופט מבית המשפט העליון, אשר ישמש כאב בית הדין, ושני שופטים מבית המשפט המחוזי. אב בית הדין ייקבע על ידי נשיא בית המשפט העליון. שני השופטים האחרים ייקבעו על ידי נשיא בית המשפט המחוזי".
עוד נכתב כי בהתאם לפסיקה, הדרישה להרכב מיוחד שכולל שופט עליון, חלה רק כאשר כתב האישום מנוסח באופן המאפשר הטלת עונש מוות בפועל. כלומר, כאשר נטען במפורש כי העבירה בוצעה בתקופת פעולות איבה, וכאשר הפרקליטות מצהירה כי היא תבקש עונש מוות".
בהנהלת בתי המשפט מבהירים כי לעמדתם, ב"תיקים רגישים והיסטוריים מהסוג האמור מחייבים שמיעה רציפה בהיקף של שלושה ימי דיונים מלאים בשבוע, וזאת תימשך - בשלב העצים שלה - במשך שנה לפחות (ככל שלא יהיו עיכובים שאינם תלויים בבית המשפט), עד לשלב שמיעת סיכומי הצדדים. לפיכך, ובהינתן גם העומס הרגשי הכרוך בשמיעת הראיות בתיקים אלה, לא ניתן יהיה לשבץ שני תיקים להרכב אחד. מסקנה זו אף מתיישבת עם העומס המקצועי בשמיעת ראיות בתיקים מרובי נאשמים".
לאור האמור, כאשר המדינה תבקש להטיל עונש מוות על מחבלי נוח'בה, יהיה צורך בהקמת הרכבים שיכללו שופטים מבית המשפט העליון. בשל כך, בהנהלת בתי המשפט מציעים כי יהיה ניתן למנות כשופטים בתיקים הללו שופטים בדימוס של בית המשפט העליון ובית המשפט המחוזי.
עוד מוצע למנות שופטים בדימוס כשופטים עמיתים, דבר אותו ניתן לעשות כבר היום במסגרת החוקית הקיימת. אופציה נוספת היא העברת שופטי מחוזי ממחוזות אחרים אל מחוז דרום לצורך שפיטת מחבלי הנוח'בה.
לגבי הדרישות הלוגיסטיות, בהנהלת בתי המשפט מדגישים כי "נדרש יהיה לשכור מבנה מתאים ולבצע בו את חתאמות הנדרשות לשם ניהול תהליכים בסטנדרטים המקובלים בבתי המשפט, לרבות הנחת תשתיות רלוונטיות כגון תקשורת מחשבים ואינטרנט לשם חיבור מערכת נט המשפט ומערכות ויעוד. ההנחה היא כי שמיעה רצופה מהסוג האמור, ככל שתעשה סימולטנית במספר תיקים, יכולה לאפשר לכל היותר ניצול אולם משפטים אחד לשמיעת שני תיקים".
עוד נכתב כי "לחלופין או בנוסף ניתן לשקול לקיים דיונים במשמרת אחר הצהריים ולנצל את אולמות המשפט בהיכל המשפט בבאר שבע או בבתי משפט אחרים במחוז הדרום, אשר פנויים יחסית בשעות אלה, לטובת שמיעת תיקים אלה. מהלך כזה עשוי לחסוך תקציבי ענק בגין שכירת מבנים וביצוע התאמות כנזכר לעיל. זאת ועוד, ניהול החלוכים נשוא מסמך זה במשמרת אחר הצהריים, מחייב תיאום דייקני עם גורמי התביעה ושירות בתי הסוהר וכן היערכות מיוחדת בתחומים שונים כגון הקלטות הדיונים, אבטחה, שירותי מזכירות ועוד".
בעניין הקצאת משאבים, נאמר כי מדובר ב"מהלך מורכב ומאתגר שלצורך ביצועו נדרשים משאבים רבים". בהנהלת בתי המשפט ממליצים למנות צוות בינמשרדי מוביל שיערוך תכנית ביצוע כוללת אשר תפרט את כלל המשאבים הנדרשים".
עוד נטען כי "ישנו צורך בתוספת מאבטחי משמר בתי המשפט וכן לבחון את הצורך בזכוכית מחוסמת לדיונים שבחם הנאשמים יהיו נוכחים פיזית: לחלופין ניתן לשקול לשכור שירותים של חברות אבטחה אזרחיות שיעבדו בשירות משמר בתי המשפט ויסייעו בביצוע כל אתגרי האבטחה הנובעים מניחול ההליכים, על כלל המשמעויות, במקביל".