נהג אגד חיים ביטון מואשם בגרימת מוות ברשלנות של 6 נוסעים

בית המשפט ביקש לפסול את רישיונו של נהג האוטובוס מהתאונה בכביש 1 בה מצאו את מותם 6 נוסעים. בכתב האישום נכתב כי למרות שהמשאית שעצרה בשולי הדרך נראתה למרחוק, ביטון הבחין בה באיחור

מור שמעוני צילום: הדס פרוש, פלאש 90
חיים ביטון, נהג האוטובוס מהתאונה בכביש 1
חיים ביטון, נהג האוטובוס מהתאונה בכביש 1 | צילום: מרק ישראל סלם
3
גלריה

על פי כתב האישום, הנסיעה בקו 402 התנהלה כרגיל על כביש 1 לכיוון מערב, עד שהאוטובוס עבר את מחלף לטרון לכיוון מחלף ענבה. באותה השעה נהג רזק זרינה במשאית ועליה פלטות אבן, גם כן בכביש 1, לכיוון מרכז הארץ. לאחר הנסיעה במחלף לטרון, הבחין זרינה בתקלה חמורה במשאית אשר אילצה אותו לרדת לשולי הכביש עד שמשאיתו נתקעה.

הנהג חיים ביטון בזירת התאונה. צילום: אבשלום ששוני
הנהג חיים ביטון בזירת התאונה. צילום: אבשלום ששוני | הנהג חיים ביטון בזירת התאונה. צילום: אבשלום ששוני

"המשאית עמדה בשוליים, כשאורות הדרך דולקים ואורות המצוקה דולקים ונראים למרחוק, כשכמעט כל רוחבה מצוי בשוליים והיא בולטת, עם חלקה השמאלי, לתוך הנתיב הימני כ-11 ס"מ בלבד", תואר בכתב באישום. בשעה זאת השמש כבר שקעה וניתן היה להבחין במשאית ממרחק של כ-840 מטר לכל הפחות. למרות זאת, ביטון "הבחין במשאית באיחור כשהאוטובוס מצוי במרחק של כ- 30 מטר לערך מהמשאית. רק אז הסיט הנאשם את האוטובוס חזרה לנתיב הימני ואולם פגע במשאית עם חלקו הימני קדמי של האוטובוס בחלקה האחורי שמאלי של המשאית ובמנוף הממוקם שם.

"כתוצאה ממהירות הנסיעה של האוטובוס ועוצמת ההתנגשות, המשיך האוטובוס להתקדם, תוך שחלקה האחורי שמאלי של המשאית והמנוף חודרים לתוך צדו הימני של האוטובוס. כתוצאה מכך, הדופן הימנית של האוטובוס התעוותה, נדחפה לאחור ובחלקה נהרסה לחלוטין וחלק מהמושבים בצד ימין של האוטובוס נעקרו ממקומם".

זירת התאונה. ארכיון: אורי דייויס, דוברות איחוד הצלה
זירת התאונה. ארכיון: אורי דייויס, דוברות איחוד הצלה | זירת התאונה. ארכיון: אורי דייויס, דוברות איחוד הצלה

תגיות:
תאונת דרכים
/
אגד
/
חיים ביטון
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף