על פי כתב האישום, הנסיעה בקו 402 התנהלה כרגיל על כביש 1 לכיוון מערב, עד שהאוטובוס עבר את מחלף לטרון לכיוון מחלף ענבה. באותה השעה נהג רזק זרינה במשאית ועליה פלטות אבן, גם כן בכביש 1, לכיוון מרכז הארץ. לאחר הנסיעה במחלף לטרון, הבחין זרינה בתקלה חמורה במשאית אשר אילצה אותו לרדת לשולי הכביש עד שמשאיתו נתקעה.
"המשאית עמדה בשוליים, כשאורות הדרך דולקים ואורות המצוקה דולקים ונראים למרחוק, כשכמעט כל רוחבה מצוי בשוליים והיא בולטת, עם חלקה השמאלי, לתוך הנתיב הימני כ-11 ס"מ בלבד", תואר בכתב באישום. בשעה זאת השמש כבר שקעה וניתן היה להבחין במשאית ממרחק של כ-840 מטר לכל הפחות. למרות זאת, ביטון "הבחין במשאית באיחור כשהאוטובוס מצוי במרחק של כ- 30 מטר לערך מהמשאית. רק אז הסיט הנאשם את האוטובוס חזרה לנתיב הימני ואולם פגע במשאית עם חלקו הימני קדמי של האוטובוס בחלקה האחורי שמאלי של המשאית ובמנוף הממוקם שם.
"כתוצאה ממהירות הנסיעה של האוטובוס ועוצמת ההתנגשות, המשיך האוטובוס להתקדם, תוך שחלקה האחורי שמאלי של המשאית והמנוף חודרים לתוך צדו הימני של האוטובוס. כתוצאה מכך, הדופן הימנית של האוטובוס התעוותה, נדחפה לאחור ובחלקה נהרסה לחלוטין וחלק מהמושבים בצד ימין של האוטובוס נעקרו ממקומם".