תביעת פיצויים נגד 'שופרסל': לא הציבה מתקן מים קרים בחנות

בזמן שהרשת מתמודדת עם תביעות גדולות בגין פרשת הסלמונלה, אזרחית הגישה תביעה בסך 100 שקלים: "החוק מחייב בחנות מעל 350 מ"ר להציב מתקן מים לרשות הציבור"

מור שמעוני צילום: הדס פרוש, פלאש 90
שופרסל, ארכיון
שופרסל, ארכיון | צילום: אורי לנץ, פלאש 90
2
גלריה

בתביעה נטען כי התובעת נכנסה לסניף הרשת הקמעונאית לפני כשבועיים ועקב החום הכבד, ביקשה מהקופאית למלא את בקבוק המים שהיה ברשותה במתקן למים קרים. הקופאית השיבה לה כי אין בחנות מתקן למים וכי היא יכולה לרכוש בקבוק מים ב-2.5 שקלים. לאחר מכן, היא פנתה לקופה הראשית, שם קיבלה תשובה זהה. "התובעת סבורה, כי היא זכאית לפיצוי עקב כך והיא מעמידה את תביעתה על סך של 100 שקלים", נכתב בתביעה. עוד מבקשת התובעת מבית המשפט להורות לחברת 'שופרסל' להציב בחנות מתקן מים קרים.

כתב התביעה נגד 'שופרסל'
כתב התביעה נגד 'שופרסל' | כתב התביעה נגד 'שופרסל'

עורך הדין דניאל בן עמי, בא כוחה של התובעת, הסביר ל"מעריב" את הסיבה להגשת התביעה: "אנשים מבלים זמן רב בחנויות מסוג זה והן מציבות ליד הקופה שתייה קרה בתשלום, כך שהלקוחות מתפתים להוציא את כספם. זאת למרות שהחוק מחייב כל חנות קמעונאית, בשטח של מעל 350 מ"ר, להציב מתקן מים קרים לרשות הציבור, במקום מרכזי בחנות, ללא תשלום. כל מי שמכיר את קניון עזריאלי יודע שעוברים שם המוני חיילים מדי יום. אם החברה הייתה עומדת בחוק, גם החיילים היו יכולים לשתות מים קרים, שחשיבותם לבריאות רבה". לאחר מכן, משופרסל נמסר בתגובה כי "התביעה הומצאה לנו ונגיב בערכאות המשפטיות".

כזכור, 'סלטי שמיר', שמייצרים גם עבור 'שופרסל' עמדו בשבוע האחרון במוקד סערה גדולה כאשר בחומרי הגלם שלהם נמצא חיידק הסלמונלה. היום הוגשו שתי תביעות ייצוגיות גדולות כנגד 'טחינת הנסיך' ו'סלטי שמיר', מה שסביר שמהווה תחילתו של גל תביעות, גם נגד 'שופרסל' בגין שיווק המוצרים.

תגיות:
שופרסל
/
תביעה ייצוגית
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף