דיני צרכנות: מהם גבולות אחריות היבואן לפגמים ברכב חדש?

רוכש רכב חדש עלול לחוות עוגמת נפש ותסכול רב כאשר רכבו מרבה להתקלקל והיבואן מצידו מתעקש לתקנו ונכשל בכך שוב ושוב. באילו מקרים היבואן מחויב להשיב לרוכש את כספו או לספק לו רכב חדש?

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
תקלה ברכב חדש
תקלה ברכב חדש | צילום: שאטרסטוק

הכתבה נכתבה בשיתוף LawGuide

האם בנסיבות האמורות, חובתו של היבואן היא לתקן את הרכב עד לתום תקופת האחריות, או שמא הוא מחויב להחליף את הרכב התקול ברכב חדש, או להחזיר לרוכש את מלוא התמורה ששילם עבור הרכב?

ואולם, חובתו של המוכר אינה מסתכמת רק בתיקון הרכב עד לתום תקופת האחריות. בפסיקת בתי המשפט נקבע, כי לאדם שרכש רכב חדש יש ציפייה לגיטימית להימנע מביקורים במוסך בשנים הראשונות שלאחר רכישת הרכב.

כמו כן נקבע, כי מקום בו נרכש רכב חדש ומיד לאחר מכן התגלתה תקלה, על הרוכש להצביע על קיומה של התקלה, והמוכר מחויב לדאוג לפתרון התקלה. המוכר נושא באחריות לאתר את התקלה ברכב ולתקנה, ואם אינו עושה זאת הוא מפר את ההתחייבות החוזית שלו כלפי הרוכש.

יש לציין, שגם תקלות מהותיות ברכב שתוקנו בהצלחה, אך משמעותן אובדן ערך לרכב, עשויות לחייב את היבואן בתשלום פיצוי כספי לרוכש, ובנסיבות מסוימות אף בהשבת מלוא התמורה לרוכש.

הכתבה נכתבה בשיתוף LawGuide

תגיות:
רכב
/
צרכנות
/
הכי כדאי
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף