תקופת "האיפוס" לנקודות חובה היא תקופה של שנתיים מיום ביצוע העבירה כאשר במידה והנהג יגיע בתוך שנתיים לצבירה של פחות מ-12 נקודות, הן תמחקנה באופן אוטומטי.
במידה ונהג צבר לחובתו בין 12 ועד ל-22 נקודות חובה במשרד הרישוי הוא יחויב בביצוע קורס נהיגה בסיסי. הנקודות התקפות הרשומות לחובתו של נהג יעמדו בתוקפן כל זמן שלא בוצעו אמצעי התיקון שהטילה עליו רשות הרישוי כאשר הנקודות תקפות במשך שנתיים מיום ביצוע העבירה.
במידה ונהג צבר לחובתו 22 נקודות או יותר בתוך פחות משנתיים, תקופת "האיפוס" של הנקודות תהפוך להיות 4 שנים מיום ביצוע העבירה.
בצבירה של 24 נקודות ומעלה, בנוסף לקורס נהיגה בסיסי, הנהג יוזמן גם להשתתף בקורס נהיגה ייעודי.
נהג שצבר 36 נקודות בפעם השנייה בתוך לא יותר מ-6 שנים מיום שחודש רישיונו מהפסילה הקודמת או נהג שצבר 72 נקודות ייפסל לנהיגה לתקופה של 9 חודשים ויהיה חייב לעבור מבחן עיוני ומבחן מעשי (טסט+תאוריה). נוסף על כך הנהג יהיה חייב בבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) כתנאי לחידוש רישיון הנהיגה.
המפגש הראשוני בשטח עם השוטר הוא הזדמנות חד פעמית במסגרתה יש לכם אפשרות לאסוף ראיות לטובתכם, לכן, מומלץ לצלם בווידאו את המפגש עם השוטר ואת השיחה הראשונית ביניכם. נוסף על כך, רצוי לתעד פרטים רלוונטיים נוספים שיכולים לסייע לכם בהמשך בפני בית המשפט, כמו מקום עצירת הרכב, מצב התנועה בכביש, נוכחות של שוטר נוסף באירוע, תמרור מוסתר, מקום עמידת השוטר/ניידת וכו'. תיעוד שכזה יכול לשמש כראיה משמעותית שתעזור לסנגור שלכם להפריך את טענות השוטר לאחר מכן בבית המשפט.
במקרה שבו נהג מעוניין להילחם על חפותו בבית משפט או לשנות את העבירה שנרשמה לחובתו לעבירה אחרת שאין בצידה נקודות חובה במשרד הרישוי, הוא צריך להצביע על כשלים משפטיים שיקשו על התביעה להוכיח את יסודות העבירה.
חשוב לדעת כי ברגע שנהג ביקש להישפט, בית המשפט לתעבורה אינו מוגבל רק לקנס המקורי שהיה לצד העבירה ובסמכותו לתת ענישה מכבידה יותר. לפיכך, חשוב מאוד להיעזר בליווי מקצועי מעורך דין המתמחה בתחום התעבורה, כדי להצליח ולקבל את התוצאה הטובה ביותר עבור הנהג.
*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.