תביעות סיעוד לחברות הביטוח - מדריך מעשי

כל אדם עלול למצוא עצמו במצב סיעודי בשל מחלה, תאונה או זקנה אך במקרים רבים חברות הביטוח דוחות תביעות של מבוטחים תוך שימוש בשלל טיעונים בלתי מוצדקים. כך תקבלו את תגמולי הביטוח הסיעודי

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
גבר בכיסא גלגלים
גבר בכיסא גלגלים | צילום: Shutterstock

מצב סיעודי הינו מצב שיכול לקרות הן לאדם צעיר והן לאדם מבוגר, ויש לתת על כך תשומת לב מרבית.

מצב סיעודי יכול להיות תוצאה של מחלה, תאונה, והידרדרות במצב הבריאותי של האדם. כאשר קורה מצב כזה יש לבדוק האם האדם עשוי להיות זכאי להפעלת הביטוח הסיעודי הקיים בידו. אדם יהיה זכאי לתשלום עבור המצב הסיעודי בהתאם להגדרות פוליסת הביטוח בה הוא מבוטח.

כאשר יש לאדם מספר פוליסות סיעוד, המבוטח יכול לתבוע את כל הפוליסות ולהיות זכאי לתשלום, במקביל.

*ישנן פוליסות שיש בהן מסלולים שונים. מסלול אחד של פיצוי חודשי קבוע והשני הוא מסלול של שיפוי אשר מהווה החזר הוצאות בלבד עבור מבוטח השוהה במוסד סיעודי.

יש להראות אסמכתאות לכל טענה.

תשישות נפש כוללת הפרעות ובעיות שונות בתחומי המוח, הקשורות לירידה בביצועים הקוגניטיביים. ישנם אבחונים פיזיולוגים ופיזיקאליים מדויקים על מנת לבדוק האם מישהו הינו תשוש נפש או לא.

תקופת אכשרה היא תקופה שמתחילה ביום ההצטרפות של המבוטח לביטוח הסיעודי ונמשכת בדרך כלל מספר חודשים.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

תגיות:
ביטוח סיעודי
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף