הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, מסר היום (שני) בפקודת יום לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, בערב יום הזיכרון, וכתב: "מדינת ישראל קמה בסערת-מלחמה קולות ההצבעה על זכותנו להקים מדינה טרם נדמו, וכבר פרצו התקפות כנגד יהודים בכל חלקי הארץ. כוחות המגן העבריים טרם גובשו לכדי צבא אחד, וכבר פלשו צבאות-ערב. משעה שקם צבא ההגנה לישראל, הוא עמד בעוז בקרבות הקשים בחודשים ארוכים של לחימה עיקשת ובמחיר דמים כבד".

"השנה נציין 50 שנה למלחמת יום הכיפורים, מהכבדות במערכות שידענו. עוז רוחם של לוחמי צה"ל ועמידתם האיתנה בלמו את המתקפה הקשה בחזית הצפון ובחזית סיני, גבורתם ותושייתם הפכו את ההפתעה לניצחון צבאי מרשים. השכול והיגון, שלא פחו על אף חבל-ארץ, צרבו בבשרנו את מחיר הדמים הכואב כתזכורת תמיד".

"ערב יום עצמאותנו ה-75, אנו זוכרים את מי שנפלו על משמרתם, ומחויבים, כתמיד, לפיקדון שהניחו בידינו. נשמור על מדינת ישראל בוטחת, מוגנת ומשגשגת, מפני כל יום ומפני כל מבקשי רעתנו. בשורות צה"ל מפעמת בעוצמה אותה הרוח שעמדה ללוחמיו בכל מערכותיו. ביכולתיו ובכוחו, בשילוב כוחותיו ובאחדות המטרה, צה"ל מוכן בכל החזיתות ונכון לכל אתגר".

"היום נשוב ונעמוד מאוחדים בין מצבות האבן בבתי העלמין, מעל לכל מחלוקת. נהיה שם יחד, רעים לנשק ומפקדים, לצידם של ההורים, הבנות והבנים, האחים והאחיות, בנות ובני הזוג. למענם נמשיך לקיים את הבטחת מקימי המדינה: להיות בית ומקלט לעם היהודי, להגן על עצמאות ישראל בארצו ולהגשים את ייעודו של צה"ל ואת ייחודו כצבא העם".