הפרשן הצבאי של 'מעריב', טל לב רם, התראיין היום (שני) בתוכניתם של ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM, והתייחס לחבר הפרלמנט הירדני שנעצר אתמול במעבר הגבול לאחר שעל פי החשד ניסה להבריח נשק לרשות הפלסטינית, וכן לדיווחים על התקיפה בסוריה.

סוכל ניסיון הברחת זהב וכלי נשק: חבר פרלמנט ירדני נעצר במעבר אלנבי

"מדובר בירי של טנק לעבר עמדה סמוכה לגבול", אמר לב רם בפתח דבריו, "בדרך כלל מצטרף לדברים הללו מסרים שצה"ל מעביר, ומה שצה"ל רואה זה גורמים שעובדים בשביל חיזבאללה שמנצלים את עמדות הצבא הסורי, אוספים מודיעין, מכינים תשתית טרור. פעולה יחסית שגרתית לאורך הגבול בשנים האחרונות בסוריה". 

לאחר מכן התייחס לאירוע עם חבר הפרלמנט הירדני במעבר הגבול, ואמר כי "זה אירוע חריג בכל קנה מידה, גם מבחינת הרגישות המדינית דיפלומטית שלו אבל קודם כל בגלל היקף ההברחה. ההערכה היא שעשה את זה תמורת כסף אבל הוא גם לא אוהב גדול של ישראל. בין להיות פרו-פלסטיני ללעבור לדבר מהסוג הזה, מכמות הנשקים זה באמת מטורף. סדר גודל של כמעט 200 כלי נשק. הוא נעצר עם הרכב שלו". 

אני לא יודע איך הוא חשב שיצליח לעבור, לא רואה איך אפשר להעביר דבר כזה בתוך שלושה תיקים", הוסיף, "אין דבר כזה להשיג כל כך הרבה נשקים ולמכור אותם. צריך להבין לגבי הגבול עם ירדן, אין בו גדר, מערכת הביטחון התעוררה מאוד מאוחר בכל מה שקשור לפעולות לעצור את הדבר הזה. חלק גדול מהנשקים שהגיעו בשנים האחרונות ליו"ש הגיעו מהגבול הזה".

"יש פה תסבוכת דיפלומטית", הבהיר לב רם, "נראה איך ישראל מתמודדת עם זה. מניח שבסופו של דבר ימצאו דרך, פשרה או הסכמות. ככל שיהיו ויכוחים וגינויים בין ישראל לירדן, מתחת לפני השטח עדיין יש שיתוף פעולה. כנראה ממה שאני שומע הוא לא יישאר כאן. רוצים למצות את החקירה ולהבין מי הכתובת כאן".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM