רחל יניב, אחותם של הלל-מנחם יניב ויגל-יעקב יניב שנרצחו בפיגוע בחווארה לפני כחודשיים, ריגשה הערב (שני) אנשים רבים בדברים שנשאה לזכרם בטקס הזיכרון לחללי צה"ל ברחבת הכנסת בעודה כובשת בקושי רב את דמעותיה. 

שרים וזוכרים: טקס הזיכרון לחללי צה"ל ברחבת הכנסת |שידור חי
יום הזיכרון 2023: אלו הטקסים המרכזיים - ומתי יישמעו הצפירות?

רחל יניב, אחותם של הלל ויגל, נושאת דברים לזכרם בעודה כובשת דמעות (צילום: ערוץ הכנסת)

"אני ניצבת כאן הערב לזכרם של אחיי האהובים הלל ויגל, שנרצחו והותירו חלל ענק בלב", פתחה ואמרה. "אני רוצה להזכיר כי במשך חודשיים נרצחו עוד אחים, האחים יעקב ואשר פלאי, האחיות רינה ומאיה די, שנרצחו יחד עם אימן לוסי".

"בחיים לא תכננתי שביום הזיכרון אתייצב כאן כחלק ממשפחת השכול, חלק ממשפחה ענקית שלא התכוננה מעולה להיות כזאת, שנושאת עיניה לשמיים בתחינה שמות יקיריה לא יהיה לשווא. שעם ישראל חי ויחיה חיים מלאים של שמחה ופריחה. שנשוב ונתאחד להיות עם אחד, כי כשאנחנו ביחד לא יוכלו לנצח אותנו - כי אנשים אחים אנחנו". 

היא הוסיפה: "למרות המחיר הבלתי ניתן לתפיסה ששילמנו, אנחנו ממשיכים לאהוב. לאהוב את הארץ, את מדינת ישראל ואת צבא ההגנה לישראל.  עצוב לנו ככ ביום הזיכרון הראשון בלי בני משפחתנו, עוד לפני שעיכלנו שהם אינם עימנו. עצוב ומוזר כל כך לומר - יהי זכרם של יעקב ואשר פלאי, של רינה ומאיה ולוסי די, ואחיי הלל ויגל האהובים, יהא זכרם ברוך".