ראש השב"כ, רונן בר, נאם היום (שלישי) בטקס יום הזיכרון לחללי השירות ומערכות ישראל במטה שירות הביטחון הכללי, והתייחס לרגשותיו ביום הזיכרון וכן שלח אזהרה לארגוני הטרור ומדינות האויב מפני המשך הניסיונות להוציא לפועל פעולות טרור.

דן חלוץ: "היום קשה יותר מבמלחמת יום כיפור - קמים עלינו מתוכנו"
הרצוג בטקס הממלכתי: "מחיר המחלוקת הפנימית כבד מאוד, אך יש לנו צבא אחד"

״יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה הוא יום לאומי", אמר בר בפתח דבריו, "המספרים, בתי הקברות המלאים והתחושה הכבדה של המחיר העצום. מדינת ישראל עוצרת, מתאבלת וזוכרת כמה היא חבה לנופליה. ״במותם ציוו לנו את החיים״.

"בשב״כ, יום הזיכרון מקבל משמעות נוספת - כובד האחריות מקבל עוד מימד", הוסיף, "החתירה היום יומית לכך שעמודת שמות הנופלים האינסופית תיעצר - מוטלת עלינו. והיא מחייבת אותנו לערנות, ליוזמה, להתקפיות ולמצוינות. בשירות, התרגום של המשפט 'במותם ציוו לנו את החיים' הוא 'בנופלם העבירו לנו את המשמרת'״. 

חיילים בבית עלמין צבאי ביום הזיכרון (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)
חיילים בבית עלמין צבאי ביום הזיכרון (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)

"וזו אכן משמרת מורכבת: מחלוקות קשות מאוד מבית, התפתחות של איומים חדשים מבחוץ, תחושה של התלכדות זירות והתגברות האתגרים. אבל זו היא גם התקופה שבה השירות נמצא במיטבו. הנבחרת שנמצאת כאן - נשות ואנשי המודיעין, הטכנולוגיה, הסיוע, המשפטנים, הרכזים, החוקרים, הלוחמים ואנשי האבטחה, כאילו נולדו למציאות הזו. והם עושים את זה מתוך תחושת שליחות, אהבת המדינה, כמגן ולא ייראה", ציין. 

לאחר מכן אמר ראש השב"כ: "לכל אלו מחוץ, אשר מייחלים להתרחבות השסע מבית ואפילו מנסים לסייע בכך ובוחנים אותנו בפעולות טרור, בהסתה ובירי תלול מסלול, לא הייתי ממליץ לבנות על כך ולא הייתי ממליץ לאתגר את הנבחרת. הם יפגשו בה במחנות שלהם, בבתים שלהם ובשרתים שלהם". 

לסיום אמר בר: "בזכות המורשת שהשאירו לנו הנופלים, בזכות הרעות, בצדקת הדרך, מערכת הביטחון הייתה ותיוותר אגרוף קפוץ ודרוך, שאינו שש אלי קרב אבל נכון אליו, ומוכן להכות בעוצמה בכל מקום אליו יידרש".