מחבל חוסל היום (חמישי) לאחר שניסה לבצע פיגוע דריסה ודקירה בצומת גיתי אבישר סמוך לאריאל. אין נפגעים לכוחותינו, אישה אחת לקתה בחרדה. מחקירת האירוע עולה כי המחבל, אחמד טהא בן ה-39 מהכפר בידיה - איש צבא שעבד בשירות הבטחון הלאומי ברש"פ, הגיע ברכב מכיוון היישוב יקיר, הבחין בחיילים המוצבים בצומת וניסה לדרוס אותם אולם למרבה המזל הוא סטה עם רכבו ופספס אותם.

בעקבות כך, המחבל חצה לנתיב הנגדי והתנגש חזיתית ברכב אחר. שוטר שהיה בסמוך והבחין באירוע, הגיע למקום על מנת לסייע להם. במקביל, המחבל יצא מהרכב כשהוא חמוש בסכין, אולם החיילים שהיו בסמוך ביצעו ירי וחיסלו אותו.

זירת הפיגוע בצומת גיתי אבישר סמוך לאריאל  (צילום: רפי אביטל, TPS)
זירת הפיגוע בצומת גיתי אבישר סמוך לאריאל (צילום: רפי אביטל, TPS)

הסכין ששימשה את המחבל (צילום: דובר צה''ל)
הסכין ששימשה את המחבל (צילום: דובר צה''ל)

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בירך את החיילים על פעולתם הנחושה והמהירה שהצילה חיים ואמר: "היום הזה היה יכול להסתיים לגמרי אחרת. כחוט השערה היה בינינו לבין משפחה נוספת שהייתה נאלצת להצטרף למשפחת השכול. אנחנו מודים לחיילים הגיבורים על פעולתם הנחושה שהצילה חיים,  אולם אנחנו לא יכולים להמשיך להסתמך על הנס. אני קורא לממשלה להורות לצה"ל, להגביר את ההרתעה.  ולצאת באופן מיידי לפני שיהיה מאוחר,  למבצע התקפי להרס תשתיות הטרור של 'הרשות הפלסטינית'".

"הפעולות הכירורגיות שנעשות ב'רשות הפלסטינית' הרצחנית לא מספיקות. הגיעה השעה לעלות מדרגה ולצאת למבצע התקפי למיגור הטרור", הוסיף.