סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה במהלך סוף השבוע כי ישראל תקפה מספר יעדים באזור חומס שבמערב המדינה. מדובר בדיווח נוסף שהתפרסם לאחרונה, ומצטרף לשורה של כאלה באשר לתקיפות ישראליות נוספות שהתבצעו בסוריה במהלך התקופה האחרונה.

סוריה מאשימה: ישראל תקפה מטרות באזור חומס
פגיעה ביכולות המזל"טים של חיזבאללה: תיעוד נזקי התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה

טל לב רם, הפרשן הצבאי של "מעריב", שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וניסים משעל בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לדיווח מסוף השבוע האחרון. "זה כמעט האזור המבוקר ביותר, על פי הפרסומים, על ידי חיל האוויר הישראלי. ליל שבת הייתה תקיפה שמיוחסת לישראל - תקיפה יחסית גדולה, לפי אותם פרסומים. היעד הוא בעיקר חיזבאללה, אנו יודעים שזה נמצא בעיקר במוקד של חיל האוויר הישראלי - אותם משלוחים שמגיעים מאיראן לסוריה", ציין. 

עוד הוסיף כי "על פי אותם דיווחים, התקיפה הזאת יועדה גם לשדה התעופה שנמצא שם וגם לעבר מטרות נוספות. מדובר יחסית בפעולה נרחבת עם מספר מטרות גבוה". 

תקיפה בסוריה. צילום: רשתות ערביות (ארכיון)

כשנשאל בנוגע לקשר שבין התקיפה לביקור שר החוץ האיראני בלבנון, השיב: "אני לא חושב שהתקיפה עצמה בהכרח קשורה לביקורו של שר החוץ האיראני. כלומר, לישראל יש שורה של מטרות אל מול חיזבאללה ואיראן משותפות בסוריה וזה לא הולך להיפסק, המעגל הזה יימשך".

על שיקול הדעת של ישראל בנושא, אמר: "ככל שמדינת ישראל תצטרך, אנו רואים שהמגרש שהכי נוח לה לתקוף מבלי להתדרדר למלחמה זה סוריה. מנגד, חיזבאללה מנסה לייצר לישראל איזושהי משוואה שאומרת - גם אם אתם תתקפו בסוריה, זה לא אומר שאנחנו לא ננסה לתקוף בכם במקומות אחרים".  

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103fm.