קצין בדרגת רב-סרן בשירות סדיר הודח אתמול מתפקידו, לאחר שהשתתף בהפגנת הימין ביום חמישי האחרון, בעודו לובש מדים ומחזיק בנשק. בנוסף, הוא נשפט ל-25 ימי מחבוש על תנאי. 

"תפסיקו לפחד": המונים הפגינו בירושלים בעד הרפורמה המשפטית
קצין בצה"ל בדרגת רב סרן השתתף בהפגנה על מדים - והודח מתפקידו הפיקודי

טל לב רם, הפרשן הצבאי של "מעריב" שוחח הבוקר עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM, והביא פרטים נוספים על המקרה. "הסיפור הוא הדחה מתפקיד פיקודי, אבל צריך לומר - זה לא בגלל שהוא השתתף בהפגנה, הוא השתתף על מדים, בדרגת רב סרן, בעל עבר פיקודי", ביקש להדגיש. 

עוד הוסיף כי "הקצין היה בגבעתי. הוא היום היה בתפקיד של מפקד האימון המתקדם של מערך הגנת הגבולות. ביום חמישי, כשרואים את ההפגנה, מפקדים בצבא נדהמים לראות אותו על מדים, עם נשק, סוחב את האלונקה כחלק ממיצג. הוא קצין יחסית בכיר, מפקד, אבל יש עוד כאלה בוודאי, אני רואה בהפגנות אנשים שאפשר לזהות שהם קצינים, אבל לא באים על מדים".

המחאה בעד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: מטה תקומה 2023)

לב רם סיפר כי הקצין הודח מתפקיד פיקודי, אך לא מהצבא: "הקצין הבין את המעשה שהוא עשה, הוא מפקד על חיילים, יש פה בעייתיות. הוא הודח מתפקיד פיקודי, לא מהצבא. כמפקד הוא לא ימשיך. ההבדל המהותי, וצריך לדייק את זה - אין לי ספק בכלל אם מחר בבוקר יהיה קצין שיהיה בהפגנת שמאל, קצין בסדיר, על מדים, היד הקשה צריכה להיות דומה לכולם. מדי מילואים כן היו, אבל זה משהו שצה"ל מאוד נזהר להיכנס בו".