אוהד חמו, הפרשן לענייני פלסטינים של חדשות 12, התייחס למותו של שייח' חאדר עדנאן בכלא הישראלי, ולתגובה הפלסטינית הצפויה. "אין ספק שאיראן דוחפת את חמאס והג'יהאד האסלאמי להגיב", טען הבוקר (שלישי) בשיחה עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם ב-103FM.

שובת רעב סדרתי: מיהו בכיר הג'יהאד האסלאמי שמת בכלא?
פרשן "מעריב": "אם הג'יהאד האסלאמי יגרור להסלמה חמאס לא יוכל לבלום"
בכיר הג'יהאד האסלאמי מת בכלא הישראלי; 3 רקטות נורו לעבר ישראל
 

הפרשן שראיין בעבר את עדנאן סיפר כי העציר היה דמות מוכרת ברשות הפלסטינית ביהודה ושומרון. "קשה להתבלט בארגון ביהודה ושומרון, אבל הוא הסמל לשביתות הרעב, וזאת הייתה השביתה החמישית שלו", אמר, "בשטחים עקבו יום יום אחר מצבו בדאגה".

להערכתו, מותו של עדנאן עלול לגרור תגובה נרחבת, אך מוקדם מכדי לומר על כמה נרחבת תהיה."יש פוטנציאל להתלקחות, השאלה אם זה באמת יישאר בין ישראל לג'יהאד האסלאמי", אמר, "יש עכשיו תפיסה של איחוד חזיתות בפלגים הפלסטינים, אבל לא בטוח שזה ידליק את כולן.  אני לא יודע אם בחמאס יש דילמה, ספק גדול אם הוא רוצה למערכה, הרשו לי להסתכן ולומר שהוא לא רוצה להיכנס למערכה".

מוקדם יותר הבוקר, כאמור, נמצא עדנאן מת בתאו בכלא "ניצן", לאחר ששבת רעב במשך 86 ימים. עדנאן, בן 45, נשוי ואב לשלושה, נעצר בעברו למעלה מעשר פעמים אך מעולם לא הורשע בפגיעה באזרחים. הוא התשחרר לאחר ששבת רעב. בשנת 2012 שוחרר לאחר חודשיים שבהם שבת רעב, ושלוש שנים לאחר מכן, שוב נעצר ושבת רעב.

עדנאן חי בכפר הפלסטיני עראבה, בסמוך לג'נין. בין הסעיפים שבהם הורשע - חברות בארגון טרור ונחשד בסיוע בהעברות כספים לארגון טרור. עם זאת, הוא מעולם לא הואשם על ידי ישראל בתקיפה של ישראלים. הוא התפרסם בעולם והפך לסמל של התנגדות לישראל בעקבות שביתות רעב ממושכות שלו שהביאו לשחרורו מספר פעמים. משב"ס נמסר כי עדנאן נמצא לפנות בוקר בתאו ללא הכרה. "בוצעו בו פעולות החייאה במהלכן הועבר לבית החולים 'אסף הרופא' שם נקבע מותו".

תנועת הג'יהאד האיסלאמי הגיבה למותו של עדנאן ואיימה: "הכיבוש הציוני נושא אחריות מלאה וישירה במותו. הוא שביצע נגדו את הפשעים הנתעבים תוך שימוש בבתי משפט מזויפים, וישלם את המחיר על הפשע הזה".