ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון לשעבר, אלוף (מיל') עמוס גלעד, התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM, והתייחס למתיחות הביטחונית וירי הרקטות מעזה.

ראש עיריית שדרות במתקפה חריפה: "נתניהו טועה טעות חמורה, נותן חסינות למחבלים"
לילה ללא שינה בחוף אשקלון: "קוראים לממשלה לעצור את הדבר הזה"

"נשמר חופש הפעולה. השקט חזר, היעד של החמאס וחזונם הוא שישראל תיעלם. במעגל הרחב, ישראל במן החלטה עצמית מטורפת, איזו תוכנה זדונית השתלטה עלינו ואנו מחלישים את עצמנו", אמר גלעד בפתח דבריו, "אתה לא יכול להיחלש באופן דרמטי על ידי כל מה שקורה פה עם ההפיכה המשטרית, אם זה לא ייעצר ניחלש יותר. אנו צריכים לבנות הרתעה ולהלום בהם. צריך להפסיק את ההחלשה העצמית מרצון שאין לה שום צידוק, לא צריך להיות איש מודיעין, זה ברור לכל אחד". 

"היעד היה להחזיר את השקט כדי הילדים יילכו לבית הספר היום", הוסיף, "הדרג המדיני מכוון את המדיניות, אם הוא רוצה לחסל את חמאס, בבקשה. אבל אין אסטרטגיה, אנו מחלישים את הרשות. הנטל יותר ויותר על צה"ל ומערכת הביטחון שעושים עבודה נפלאה שם, אחרת היינו מוצפים בפיגועים בכל הארץ". 

לאחר מכן התייחס לאסיר הביטחוני ובכיר הג'יהאד שמת בכלא: "זה מחבל מסוכן שהחליט לגזור על עצמו רעב עד שימות. הוא אחראי להרבה מאוד מעשי פיגועים. האסטרטגיה שלנו צריכה להיות להחזיר אותנו אל פסי העוצמה, להחזיר את הכלכלה לאיתנה, את המשאבים האדירים, את היחסים עם ארה"ב לתקנם, כל הדברים האלה ייצרו הקשר שיאפשר יצירת הרתעה. אתה צריך אסטרטגיה, ובשביל זה אתה צריך ממשלה שכל מעיינייה זה ביטחון הלאומי". 

תקיפת צה"ל ברצועת עזה. (צילום: דובר צה"ל)

לסיום אמר גלעד כי "האיראנים מרגישים שישראל נחלשת, ומשפשפים את עיניהם, הם לא מאמינים למה שקורה פה, שהיהודים החליטו להרוס את עצמם. האיראנים מבצעים תהליך של השתלטות מלאה על סוריה, ואסד מאפשר את זה. סין חודרת עמוק יותר, ארה"ב מסתכלת עלינו בתימהון. צריך להסתכל בהקשר רחב, לא רק לפזר סיסמאות. הצבא עדיין חזק מאוד, אך המדינה בתהליך היחלשות, זה טירוף מערכות מלא, צריך להפסיק אותו ולחזור לעוצמה. אם נמשיך כך, ניקלע לעמדת בידוד, אנו לא יכולים בלי ארה"ב". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM