ראש עיריית שדרות אלון דוידי שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM על היממה המתוחה שעברה על תושבי שדרות ועוטף עזה ומתח ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה ובנימין נתניהו העומד בראשה: "אני במצב מבוכה ולא מבין את הממשלה שלי שמאמצת מדיניות של נתינת חסינות למחבלים וטומנת את ראשה באדמה, נתניהו טועה טעות חמורה". 

למעלה מ-100 רקטות נורו מהרצועה, צה"ל תקף 16 יעדים בעזה
בין צפון לדרום: במערכת הביטחון נערכים להסלמה במספר חזיתות | טל לב רם

הוא תקף: "הג'יהאד וחמאס שולטים בכל מה שקורה באזור שלנו בחודשים האחרונים מכיוון שהממשלה מאמצת מדיניות של נתינת חסינות למחבלים, אף מחבל לא משלם בחייו ואף ראש חמאס וג'יהאד לא משלם שום מחיר על ההוראה להרוג אותנו", טען. "ממשלת ישראל טומנת את ראשה באדמה. כשמישהו יורה על מנת להרוג אותי ואת התושבים, המינימום הנכון הוא לנטרל את האיום ולהרוג אותו. זה לא קורה". 

"איזה מסר מקבל מנהיג איראני שמגיע לסוריה?", שאל. "הממשלה שותקת ולא מסוגלת לקבל החלטה פשוטה להחריף את התגובה ולפגוע בתושבים. מה יקרה מחר בבוקר וביום ירושלים? אמרתי לרה"מ לפני שבועיים שאני מתגעגע לצוק איתן, איפה הנחישות שהייתה אז, 50 יום התושבים היו בממ"דים אבל היה להם מורל בשמיים, הם ידעו שהם חלק ממאבק ופגיעה בתשתיות הטרור ובראשי החמאס והג'יהאד, וקיבלנו שקט לשנתיים וחצי".

כיצד צריכה להיראות מדיניות הממשלה? בדבריו, השיב דוידי: "צריך מבצע שממשלת ישראל תיזום לטווח ארוך, לא להיגרר. אנחנו משותקים. אלא אם כן הממשלה אומרת שהתושבים ימשיכו לסבול ולהתעסק בפוסט טראומה. ביטחון זה הדבר הבסיסי ביותר שרה"מ צריך להעניק לתושבים. זו מדיניות רופסת. אני נמצא במצב של מבוכה ואני לא מבין את הממשלה שלי". 

בסיום, העביר ראש עיריית שדרות מסר לרה"מ, ואמר: "אתה טועה טעות חמורה כשאתה מאמץ את המדיניות של לאפשר למחבלים להמשיך לחיות, היא נותנת למחבלים ביטוח חיים. המדיניות הזו לא תוביל אותנו לשום ביטחון. מציע לו לחזור לקרוא את הספרים שהוא כתב". 

בתוך כך, גם ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן הגיב להפסקת האש: "המציאות שנכפתה עלינו היא מציאות הזויה לחלוטין וההחלטה על ״הפסקת האש״ מוכיחה שוב שמי שמנהל את האירוע אלו ארגוני הטרור ולא מדינת ישראל! אם עד עכשיו נגררנו ורק הגבנו, היום אנחנו אפילו לא מגיבים כפי שמצופה ממדינה ריבונית כאשר מסכנים את חיי תושביה".

"ככה לא מייצרים ביטחון, כך פוגעים בביטחון שלנו. אני דורש ממשלת ישראל והעומד בראשה  להורות לכוחות הביטחון ליזום פעולות התקפיות קשות ולפגוע בראשי ארגוני הטרור השפלים ואנו מצידנו  ניתן גיבוי מלא לצה״ל וכוחות הביטחון לפעול  על מנת להחזיר את ההרתעה ואת שגרת החיים לתושבים שלנו".

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, הגיב גם הוא: "אירועי היממה האחרונה ממחישים בצורה הטובה ביותר את המתח שתושבי שער הנגב והעוטף כולו, חיים בו. לצד הפגנת חוסן מרשימה, המעבר החד בין חירום לשגרה משפיע על כולנו ומקשה על התמודדות היום יומית. יחד עם זאת, ישובי שער הנגב ממשיכים לצמוח ולהתפתח. אנחנו מקדמים פה תעסוקה בכל התחומים הייטק, תעשייה, חינוך מצויין, חיי קהילה עשירים וישובים שרק הולכים מתחזקים ומתרחבים".

עוד המשיך והדגיש: "כדי שאנחנו נמשיך את התנופה שלנו מדינת ישראל חייבת להיות בצד היוזם. לקבוע מדיניות וליישם אותה. מדיניות התגובה רק לאחר מעשה, לא תקדם אותנו ליציבות ארוכת טווח. אנחנו סומכים על כוחות הביטחון והצבא באזור. יש למדינת ישראל את היכולות לפגוע במחבלים ותומכי הטרור ברצועה מבלי לפגוע באוכלוסיה. אנחנו צריכים להשתמש ביכולות האלו על מנת ליזום פעילות מבצעית אפקטיבית מספיק כדי לייצר הרתעה חזקה. ככה נוכל לשמור על ישובי עוטף עזה ושער הנגב בפרט - איתנים, צומחים ותוססים מתמיד", כך לדבריו.

סייעת בעריכת הכתבה: מיכל קדוש 103FM