העיתונאי והפרשן גיא פלג פתח היום (רביעי) את תוכניתו ב-103FM עם התייחסות למתיחות הביטחונית ומתח ביקורת חריפה על תפקוד הממשלה: "האופוזיציה לממשלה הקודמת פשוט עשתה פוליטיקה על הדם, זאת האמת", תקף.

עוצמה יהודית החרימה הצבעות בכנסת בתגובה להסלמה הביטחונית

רגע פגיעת הרקטה באשקלון (צילום: מצלמות אבטחה)

 
"אני קורא את הפרשנים שמזהירים מאובדן ההרתעה, ואחרים שמסבירים שחמאס לא מעוניין בהחרפה, אבל בעצם אין לו ברירה כי הוא חייב להיתפס כמנהיג האסירים, וחמאס ממש לא יכול להבליג כשאסיר מת בכלא", הסביר גיא. 

"במהלך היום, בוודאי יפיץ דובר צה"ל צילומים שיוכיחו לכאורה שהפעם המטרות שהופצצו בלילה היו איכותיות", הוסיף, "נדמה לי שזה קצת עומד בסתירה להוראה של מערכת הביטחון ליישובי העוטף לחזור הבוקר לשגרה. מן ביטחון שכזה שהאירוע יסתיים".

לדבריו, "אם הפגיעה הלילה הייתה במטרות 'איכותיות' במרכאות, מניין הביטחון שלא תהיה תגובה על תגובה? ייתכן שזה מלמד שהתקיפה הלילה הייתה במטרות שהן חצי איכותיות, לא איכותיות לגמרי".

"ואולי הסיפור הוא כל כך פשוט וברור, האופוזיציה לממשלה הקודמת פשוט עשתה פוליטיקה על הדם, זאת האמת", טען, "רקדו על הדם, רקדו על הפיגועים, חגגו על ירי מעזה, הבטיחו תגובה אחרת, מציאות ביטחונית אחרת. האמת פשוטה כאמור, יש מגבלות לכוח, וזה ברור למקבלי ההחלטות, בין שזה בנימין נתניהו, בנט, לפיד".

"יש מגבלות לכוח. הרי, עם כל הכבוד להרתעה של מדינת ישראל, עוצמתה הצבאית של מדינת ישראל ידועה ותגובה פראית שלנו, כולם מבינים, תדרדר את האזור לסבב שבו כמובן רבותיי גם לישראל יש מה להפסיד, או אפילו הרבה מה להפסיד", סיכם.