הפרשן לענייני ערבים של 'חדשות 13' צביקה יחזקאלי שוחח היום (רביעי) בתכניתו של אראל סג"ל ב-103FM על המתיחות הביטחונית במהלך היממה האחרונה וירי הטילים המאסיבי מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף.

מנכ"ל הביטחוניסטים על ההסלמה הנוכחית: "מתחיל להזכיר את צוק איתן"

"איך הגענו למצב בו אסיר פלסטיני מחליט לשבות רעב, ומחליטים לירות טילים. חמאס לא צריך להתכתש איתנו, הוא יכול לשלוח את הג'יהאד. קרו כמה דברים בחודשים האחרונים שאי אפשר להתעלם מהם, שמגבירים את המגמה הזו, וזה בדיוק מה שקרה בדמשק לפני שעה", הסביר בפתח השיחה.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד המשיך ואמר באותו נושא: "ראיסי נוחת בסוריה. האחרון שהיה שם היה אחמדיניג'אד. אחדות הזירות, כמו שעשו בפסח, מראה שאיראן תפסה פה נקודת חולשה שהחלה בעזה. הם הקישו לשאר הגזרות. איראן בעצם מפעילה עלינו ארבע זירות, את חמאס בפרוקסי, וזה מתחיל לכרסם בהרתעה הישראלית שגם ככה הייתה רעועה. כל נקודה כזאת היא נקודת התחלה של הסבב הבא, אנו נתפסים בחולשתנו", הזהיר הפרשן.

יחזקאלי הסביר: "גם אם עדנאן היה חי בכלא, הייתה נמצאת סיבה אחרת. המוח המערכי חושב סיבה ותוצאה. הם לא רואים את ישראל ההתקפית, היוזמת והערמומית. זה החור הכי גדול בהגנה שלנו. אם המטרה היא שקט, נקנה שקט לעוד שבועיים. אני לא קונה את הפיוס בין סעודיה לאיראן, הסעודים הלכו לאיראן כי ישראל לא קיימה את ההבטחה שלה לעשות משהו עם הגרעין האיראני. בישראל גוררים רגליים. כשהמטרה שלך היא שקט, אתה סופג את זה. מה התקיפות הללו עוזרות בהרתעה?". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לסיום, טען: "הפתרון צריך להתרחש כשישתנה הדיסקט ושהם יבינו מה עומד מולם. אנחנו לא לבד במשחק הזה, אך נישאר לבד בעת מלחמה כוללת. זו לא המדיניות הביטחונית, זה צה"ל, צבא שמפחד מעזה. עדיין לא אמרנו נואש ואי אפשר לומר נואש מהחזרת הסעודים, כי אסטרטגית הם בצד שלנו". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM