תוכנית מגן הצפון קוצצה שוב: על מנת למגן את כל ישובי צפון הארץ הגובלים בלבנון ובסוריה דרוש תקציב לא קטן, אך משום מה, משנת 2018 התוכנית לא ייושמה והשנה הוקצה 100 מיליון שקלים בלבד לעומת ההבטחה של 500 מיליון.

נתניהו שוחח עם ראשי רשויות בצפון - אבל לא עם אלו שספגו רקטות
אלוף במיל': "צריך להיות מוכנים למערכה בצפון, אדי הדלק באוויר"

ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ, שוחח הערב (רביעי) עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס לדברים: "תוכנית מגן הצפון היא בעצם תוכנית שאושרה בממשלת בנימין נתניהו הקודמת. תוכנית מגן לצפון אמורה להקצות 5 מיליארד ש"ח במשך עשור. 500 מיליון ש"ח כל שנה לטובת מיגון יישובי קו העימות בצפון מדינת ישראל. זו התוכנית, זה תקציבה. הכסף הזה אמור להספיק למגן את כל יישובי הצפון, מראש הנקרה ונהריה במערב, ועד קריית שמונה במזרח. כל היישובים שנמצאים בטווח של 9 ק"מ מהגבול - יישובי קו העימות. בפועל הדברים עגומים עד כדי מסוכנים".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"מדינת ישראל קיבלה החלטה, החלטת ממשלה, וממשלת ישראל אמורה ליישם את ההחלטות שלה. מה שהוקצה לדאבוננו הרב, ב־2019 לא הוקצה ולו שקל אחד, ב־2020 הוקצו 100 מיליון ש"ח. לאחר מכן בשנת 2022 הוקצו 350 מיליון. הוקצו, נקבעו לטובת משרד הביטחון, ואיתם התחילו לעבוד על כל היישובים שהם בקו 0־1 ק"מ. כל היישובים שרחוקים עד קילומטר מהגבול, בכולם התחילו לעבוד. יש 120 ממ"דים שכבר בנויים, הושלמו, ואנשים גרים ולצידם יש ממ"ד. בנוסף לזה יש עוד כ־200 ממ"דים שנמצאים בשלבי בניה כאלה ואחרים. כי יש כסף וזה בתהליכי בנייה. בשביל להשלים רק את קו העימות, בשלב הראשון שלו, נדרשים לבנות עוד 1,500 ממ"ד. 0־1 ק"מ, זה אומר שקודם כל נופל הטיל ואחרי זה אנחנו שומעים את האזעקה", הוסיף.

בסיום דבריו טען דוידוביץ כי הזהיר בישיבת וועדה השבוע בכנסת "שהדם יהיה על הידיים של הממשלה שמפקידה את יישובי קו העימות". עוד אמר כי "הממשלה מחליטה החלטות ולא מיישמת אותן. הסיפור הזה נמשך מהממשלה הקודמת, הממשלה הקודמת החליטה מבלי יכולת ביצוע לתקצב את שנת 2023־2024 ב־500 מיליון ש"ח, והממשלה הנוכחית בחוק ההסדרים הכניסה 100 מיליון ש"ח. המשמעות היא שאם אנחנו צריכים לסיים את תוכנית המגן לצפון נסיים את זה בעוד 50 שנה".

"34 טילים בפסח, באמצע היום, כשאנשים יושבים בחג בבית שלהם. 34 טילים שוגרו לעבר הגליל המערבי, חלק נפלו במטה אשר, חלק בשלומי. תארי לעצמך שבאותו זמן אנשים לא היו בבית חוגגים, באיזו תצורה היינו מסיימים את האפיזודה העצובה הזו. היינו מסיימים אותה עם הרוגים ופצועים, שכחלק ניכר מהם אין איפה להתמגן, לאיפה לברוח, הם בסך הכול צריכים להתפלל", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm