ברקע היממה הסוערת בדרום, שבמהלכה נורו למעלה ממאה רקטות לעבר שטח ישראל, בטרם נכנסה לתוקפה הפסקת האש והחזרה לשגרה, פרסם הערב (רביעי) ערוץ "כאן" סקר הבוחן את שביעות רצון מהתנהלות הממשלה בתחום הביטחוני.

למעלה מ-100 רקטות נורו מהרצועה, צה"ל תקף 16 יעדים בעזה
צה"ל הודיע על חזרה מלאה לשגרה בעורף; רקטה פגעה בחצר בית באשקלון

מהסקר עולה כי 42% אחוז מהציבור סבורים כי הממשלה הקודמת טיפלה באיום מעזה בצורה טובה יותר מהממשלה הנוכחית, לעומת 24% בלבד שמרוצים יותר מתפקוד הממשלה הנוכחית. 

תקיפת צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)
תקיפת צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)

גם ללא השוואה לממשלה הקודמת, התמונה שעולה מהסקר אינה מחמיאה: 71% מהמשיבים אמרו כי אינם מרוצים מההתנהלות של הממשלה במערכה בעזה, לעומת 23% שאמרו כי התפקוד טוב. גם בקרב מצביעי הקואליציה – 56% מהמצביעים סבורים שהממשלה מתפקדת רע בתחום הביטחוני.

מוקדם יותר היום קיים דובר צה"ל תדרוך לכתבים הצבאיים לאחר הפסקת האש שנכנסה לתוקפה הבוקר, ברצועת עזה ומסר פרטים נוספים על התקיפות שביצע הלילה צה"ל ברצועה ועל ההחלטה לחזור לשגרה מלאה בעורף. בין היתר עדכן כי למעלה מ-100 רקטות נורו לעבר ישראל משטח הרצועה ביממה שחלפה וכי כיפת ברזל יירטה בכ-90 אחוזי הצלחה. 

דובר צה"ל עדכן בנוסף במספרי הרקטות שנורו לעבר ישראל במהלך היממה האחרונה. לדבריו, זוהו 104 שיגורים משטח הרצועה, מתוכם 11 רקטות נפלו בים, 14 בשטח הרצועה, 24 יורטו בהצלחה על ידי כיפת ברזל, 48 נפלו בשטחים פתוחים, ו-7 רקטות נפלו במקום שטרם אותר. הוא ציין כי "אנחנו מבצעים תחקיר של ביצועי 'כיפת ברזל', אחוזי ההצלחה הם בסביבות התשעים אחוזים. יש מה ללמוד לגבי הנפילות".