קצין בכיר בפיקוד מרכז שפך אור נוסף הבוקר (חמישי) על המבצע בו חוסלו המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בו נרצחו לאה (לוסי), מאיה ורינה די ז"ל, חוסלו הבוקר (רביעי) בתום חילופי אש קשים בשכונת הקסבה בשכם. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"היום קצת אחרי שבע בבוקר סגרנו על האיתור בלב הקסבה של שכם, המצוד הושלם אחרי שהבשילו התנאים, גם מודיעיניים מבחינת אינדיקציה וגם מבצעיים לביצוע. הכוחות של ימ״מ ושב״כ פעלו על היעד עצמו והגיעו למצב הכרעה. בשלב הזה אחרי שסגרנו על האיתור, תחת חילופי אש, היו גם חמושים שהגיעו.  יחידת אגוז יחד עם כוחות מג״ב וגדוד 50 פעלו לבידוד המרחב כדי לאפשר שטח סטרילי, גם הם חוופרות סדר וירי", סיפר 

עוד אמר כי "בשונה ממבצעים אחרים הפעולה נמשכה כשעה ובסופה תוצאה מאוד טובה של שלושה מחבלים הרוגים, שני המחבלים שביצעו את הפיגוע בבקעה, רצחו את בנות ואת אם משפחת די, יחד עם הסייען שעזר להם להסתתר. יש לנו ביד שני נשקי M 16 וקלצ'ניקוב. מבקש לציין את מהירות הפעולה, גם את הדיוק וגם את המקצועיות של כלל הכוחות, בפחות מזה היינו יכולים להסתבך במבצע יותר ארוך עם נפגעים נוספים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"המהירות שבה מסכלים, זה מרסן טרור, ככל שהזמן ארוך יותר מהפיגוע, בפרט פיגועי סמל, מעבר לסיכום של החולייה עצמה זה מעורר השראה לטרור נוסף.  מדגיש ומזכיר - הסיפור מבחינתו להבהיר אין ערי מקלט באיו״ש, לא ג׳נין, לא שכם ולא שום מקום", הדגיש. 

כמו כן, התייחס למתיחות הביטחונית ואמר כי "המגמה של פיגועי הירי ממשיכה, היה גם ביום הזכרון בחרמיה, גם בכניסה לאבני חפץ, וגם בפגיעות האוטובוס ליד אביתר, אלה האירועים הבולטים של השבועיים האחרונים. מגמת פיגועי הירי נמשכת, אתגר מאוד גדול, פועלים בנידון. אנחנו פועלים גם ברמת סיכול גבוהה ומעלים את קצב הסיכול ככל שניתן. נמצאים במצב מבצעי מיוחד שמוגדר רק באזור שכם, הגזרה היחידה באיו״ש שמתוגברת בגדוד מוקטן, פרט לכך אין תגבורים באיו״ש".

כאמור מדובר במחבלים שביצעו את הפיגוע ב-7 באפריל סמוך ליישוב חמרה בבקעת הירדן. פחות מחודש לאחר אותו פיגוע רצחני הצליח השב"כ בעזרת איסוף מודיעיני ויחד עם צה"ל מובילים שני גופי הביטחון הללו לאיתור דירת המסתור בקסבה בשכם.  גורמי ביטחון מסרו כי "לאורך כל הזמן היה לנו מתפס מודיעיני עליהם (מידע מודיעיני על מיקומם) וחיכינו לשעת כושר הנכונה כדי לשים עליהם יד". כוחות הביטחון שבו ללא נפגעים.