בתקיפה בשדה התעופה חלב שהתרחשה בתחילת השבוע, ומיוחסת לישראל, הותקפו לראשונה סוללות נ"מ איראניות ומתקנים רגישים של חיזבאללה. כך דווח היום (חמישי) ברשת "אל-עראביה". 

לפי הדיווח, שישה מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי תקפו במשך 50 דקות את שדה התעופה "ניירוב" שבעיר חלב. מוקדם יותר היום נחתו במקום כוחות חיל האוויר האיראני על מנת להעריך את הנזק.

ביום שני טען צבא סוריה כי נמל התעופה הבינלאומי בחלב הושבת בעקבות תקיפה כוונה אליו ולעבר מספר עמדות בעיר. בתקיפה נהרג אדם אחד, ככל הנראה איש צבא, ולפחות שבעה נפצעו, בהם שני אזרחים. עוד נמסר כי נזק כבד נגרם.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מתקפת טילים ישראלית באיזור אחסון מכולות בסוריה (צילום: רויטרס, ארכיון)
מתקפת טילים ישראלית באיזור אחסון מכולות בסוריה (צילום: רויטרס, ארכיון)

מדובר בתקיפה השנייה בתוך כ-72 שעות, זאת לאחר שבשבת סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה כי מספר יעדים באזור חומס שבמערב המדינה הותקפו. עוד דווח, כי בתגובה לתקיפה הופעלו מערכות ההגנה האווירית במדינה, והצליחו ליירט מספר רקטות. על פי דיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס", בתקיפה נפגעו מחסן תחמושת, מספר מכליות דלק ומשאיות.

גורם צבאי סורי מסר לסוכנות ידיעות במדינה כי "בשעות הלילה המוקדמות של שבת יירטה ההגנה האווירית הסורית מתקפת טילים ישראלית והפילה חלק מהם". עוד מסר הגורם, כי בתקיפה נפצעו שלושה אזרחים ונגרם נזק.