התעשייה האווירית חשפה היום (חמישי) את ה- "BlueWhale", צוללת אוטונומית בלתי מאוישת. הצוללת שהיא תוצרת כחול לבן, מיועדת למבצעי איסוף מודיעין חשאיים, לגילוי צוללות ולאיסוף מודיעין אקוסטי. 

"תקיפת מגוון מטרות בקטלניות": הפיתוח הישראלי החדש שעשוי לשנות את שדה הקרב
בשווי של מיליארדי יורו: התעשייה האווירית קרובה לסיכום על עסקת נשק עם גרמניה

לצוללת תורן טלסקופי, שעליו מותקנות מערכות מכם ואלקטרואופטיקה לגילוי מטרות בים ובחוף. כמו כן, היא מצוידת במערכות סונר ייחודיות לגילוי צוללות מאוישות ולא מאוישות וכן מיפוי מוקשים בקרקעית הים.

ההודעה על הצוללת החדשה הגיעה לאחר ביצוע של אלפי שעות צלילה ומשימות אוטונומית שעברה בהצלחה. מהתעשייה האווירית נמסר כי ביכולתה לבצע חלק משמעותי מהשימות אשר מבצעת צוללת מאוישת, ולעשות זאת בעלויות אחזקה מינימליות. 

עוד נמסר כי גילוי מוקשים מבוצע באמצעות סונר ייעודי לגילוי מוקשים, שמותקן גם הוא על שתי דפנות הכלי. הצוללת מצוידת בחליפת סנסורים ייעודית שמבטיחה את תנועתה מתחת למים ובקרבת פני המים. לאורך השנים נרשמו מספר פטנטים בינלאומיים הקשורים בפיתוח המערכת.

"ה- BlueWhale הינה חלק משמעותי ממגוון הפתרונות הימיים של התעשייה האווירית, הכוללים בין היתר אבטחת מים כלכליים, חליפות הגנה ותקיפה לכלי שייט וניהול זירות של כלים אוטונומיים", מסר סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנכ"ל אלתא, יואב תורג'מן.