סג"מ אילייה איוונוב, לוחם ביחידת הכלבנים של מג"ב ירושלים, שוחח הבוקר (שישי) עם אריה אלדד ב-103FM. איוונוב התייחס למותו של הכלב ג'אנגו, שנהרג בפעילות מבצעית של הימ"מ בשכם וסיפר על הקשר המיוחד בין הלוחמים לכלביהם. כמו כן, סיפר על ההכשרה האינטנסיבית שעוברים הכלבים טרם יוצאים לפעילות המבצעית הראשונה שלהם.

בפתח השיחה אמר: "לא הכרתי את הכלב הספציפי הזה, אך אנו עובדים במקומות מאתגרים יחד עם הכלבים. זה יוצר חיבור ממש קרוב, אני סומך על הכלב הזו, הוא השותף שלי, רוב הפעמים אנחנו מתייחסים אליהם ממש כמו הילדים שלנו. זה קשר ממש מיוחד, זו חיה שתיתן הכל למען הבעלים שלה ותגן עליו גם במחיר מסירת נפשה".

"הכלב כאן עשה הכל בשביל הנוהג שלו ונהרג, אנחנו מוכנים לעשות זאת אחד בשביל השני. כשהכלב שלי נפצע, לא אכפת לי להיפצע אחריו כדי לחלץ אותו, הקשר שלנו הופך להיות מאוד הדוק ומיוחד. אנחנו אוהבים אותם בצורה קיצונית, עד כמה שאפשר לאהוב".

"הכלבים שלנו אישיים, אנו מכשירים אותם מהרגע שאנו מקבלים אותם, אנחנו אלה שמאלפים אותם ואחרי זה יוצאים איתם לשטח. כשחלילה קורה משהו לכלב לא יוצאים לשטח עם כלב אחר, אנחנו מכשירים כלב ורק אחרי זה יוצאים לשטח. לוקח לנו לפחות 3-4 חודשים טובים אם לא יותר בשביל לאלף את הכלב מספיק טוב כדי לצאת איתו לשטח, מעבר לזה שהחיבור שלך לכלב מאוד מחובר וקרוב, כשאתה מקבל כלב חדש אתה יכול להשוות אותו לקודם בהתחלה, ואז אתה נפתח אליו רגשית. זה קורה די מהר. כמה ליקוקים ונשיקות, והלב שלך כולו שלו כבר", הוסיף.

בהמשך, סיפר על ההכשרה שעוברים הכלבים: "הם עוברים הכשרה מאוד אינטנסיבית וקשה, לא כל כלב מתאים, המון כלבים מוצאים את עצמם נמסרים למשפחות כי הם לא מתאימים לאופי העבודה, הכלבים הללו צריכים להיות מאוד חזקים באופי. אנחנו משתמשים באמצעים טכנולוגיים עם הכלבים, כמו שהעולם מתפתח אנחנו מתפתחים ביחד איתם, גם בשביל לשמור על חיי אדם וגם כדי שלכלב יהיה נוח, לאפשר לו לעשות את עבודתו עם כמה שפחות כאב ראש ושיהיה לו כמה שיותר קל".