ועדת האסירים הפלסטינית הודיעה היום (שישי) כי האסירים המינהליים בבתי הכלא החליטו לפתוח בשביתת רעב בימים הקרובים "בתגובה לרצח של השייח' חאדר עדנאן". בהודעה הרשמית נכתב כי שביתת הרעב תיפתח "עם תום תקופת האבל על השהיד, סיום מצב הכוננות בבתי הכלא והתגובה של עזה למותו".

עוד נכתב בהודעה הרשמית של ועדת האסירים הפלסטינים, כי ההחלטה לפתוח בשביתת הרעב היא לאחר "מיצוי כל כלי הלחץ וההבנה כי הם אינם יכולים להניב לתוצאות חיוביות בתיקי המעצר המנהליים". לטענתם "נשק שביתת הרעב ההמונית, בתמיכת הסיעות, הוא נשק יעיל ומוצלח בהגמשת כל המאמצים שלנו. לאחר התייעצויות מסביב לשעון, ועל סמך עקרונות החירות והצדק, שהם החשובים יותר מחיים תחת ההשפלה של הכיבוש, החלטנו לפעול בשביתת רעב גלויה בימים הקרובים".

השייח' חאדר עדנאן (צילום: רשתות ערביות)
השייח' חאדר עדנאן (צילום: רשתות ערביות)

ביום שלישי האחרון מת בבית הכלא הישראלי בכיר הג'יהאד האיסלאמי חאדר עדנאן, לאחר שביתת רעב בת 86 ימים. ארגוני הטרור הגיבו על מותו ושלחו מסר מאיים לכיוונה של ישראל. מתנועת הג'יהאד האסלאמי נמסר כי "עדנאן מת כקדוש בפשע של הכיבוש הציוני, שהוא נושא באחריות המלאה והישירה. ישראל שעצרה אותו, ביצעה נגדו פשעים נתעבים תוך שימוש בכליה המלוכלכים, על ידי סוכנויות הביטחון והטרור שלה, והתביעה הצבאית והפלילית. היא תשלם מחיר כבד על כך".

ואכן, באותה היממה, שיגרו ארגוני הטרור כמאה רקטות לעבר שטח ישראל, כאשר חמאס והג'יהאד האסלאמי לוקחים על כך אחריות. בתגובה, מטוסי חיל האוויר תקפו ברצועת עזה. לדבריו של דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי, במהלך אותו לילה מורכב של לחימה בעזה, בוצעו שני גלי תקיפות נגד 16 מטרות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. "כל המטרות שרצינו לתקוף הותקפו", מסר. לדבריו, הג'האד האיסלאמי הוא האחראי לירי במהלך הלילה, "אך חמאס ידע ואפשר את הירי של הג'יהאד". 

דובר צה"ל עדכן בנוסף במספרי הרקטות שנורו לעבר ישראל במהלך היממה האחרונה. לדבריו, זוהו 104 שיגורים משטח הרצועה, מתוכם 11 רקטות נפלו בים, 14 בשטח הרצועה, 24 יורטו בהצלחה על ידי כיפת ברזל, 48 נפלו בשטחים פתוחים, ו-7 רקטות נפלו במקום שטרם אותר. הוא ציין כי "אנחנו מבצעים תחקיר של ביצועי 'כיפת ברזל', אחוזי ההצלחה הם בסביבות התשעים אחוזים. יש מה ללמוד לגבי הנפילות".