לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב איו״ש, לוחמי צה"ל ושב"כ פעלו הבוקר (שבת) במחנה הפליטים נור שמס, הסמוך לטול כרם, למעצר מבוקשים החשודים בפיגוע הירי באבני חפץ השבוע. במהלך פעילות למעצר מבוקשים התפתחו חילופי אש ונהרגו שני המחבלים חמזה ח'רויש, בן 22 וסאמר א-שאפעי, בן 22. מדובר במחבלים שאכן ביצעו את פיגוע הירי.

בנוסף, נעצרו גם מחמד עבד אלפתאח בלידי, בן 21 ממחנה הפליטים טול כרם, ואבראהים אחמד כסבה, בן 19 מטול כרם, אשר נפצע כאשר ניסה להימלט. השניים הועברו להמשך חקירת שב"כ. בסריקות במקום הוחרמו שני נשקי M-16 שנמצאו במבנה, אחד על גופו של המחבל, כמו גם אפודים צבאיים ומחסניות. פעילות הכוחות במקום הסתיימה ללא נפגעים לכוחותינו.

הציוד הצבאי שהוחרם בפעילות בטול כרם במעצר המחבלים (צילום: דוברות המשטרה)
הציוד הצבאי שהוחרם בפעילות בטול כרם במעצר המחבלים (צילום: דוברות המשטרה)

גורם ביטחוני סיפר כי במהלך הפעילות במקום, חוליה שביצעה פיגועי ירי תכננה לבצע פיגוע נוסף. היא פתחה באש על כוחות הימ"ס, ובתגובה, הצליחו הכוחות לפגוע במחבלים בצוואר, בחזה ובבטן.

כזכור, בבוקר יום שלישי האחרון, אירע פיגוע במהלכו נורו יריות לעבר רכב ישראלי שנסע סמוך ליישוב אבני חפץ שבשומרון. האירוע הסתיים בנס בפצוע קל בלבד. מתחקור ראשוני עלה כי המחבל יצא מרכב ופתח בירי לעבר שלושה כלי רכב במקום, שנגמר עם פצוע קל בראשו ושתי נפגעות חרדה.

רן רוזן, תושב הישוב אבני חפץ, שנפגע מרסיסים, שיחזר בבית החולים את רגעי האימה: "יצאתי לעבודה בעשרה לשמונה בבוקר מהיישוב אבני חפץ, 100 מטר אחרי העיקול ביציאה מהיישוב בכפר שופה, האטתי את בפנייה ואני קולט מחבל מרסס אותי". עוד תיאר רוזן: "רואה את הרשף יוצא מהקנה של הנשק, אני שומע את הפגיעות ברכב. חטפתי רסיסים. סובבתי את ההגה ונתתי גז כדי להתרחק מהאש, צפצפתי כדי שלא יגיעו רכבים אחרים, ומיד התקשרתי לזוגתי ולמשטרה".

עדותו של רן רוזן שנפגע מרסיסים בפיגוע באבני חפץ, צילום: סרגיי קמשב

"נס גדול שהפגיעה של הרסיס החמיצה רק בקצת את העין שלי, זה היה יכול להיגמר אחרת", טען והוסיף: "המצב הביטחוני הוא משוגע, ואני מבין שזה קורה כל הזמן, יש תחושת חוסר ביטחון בכבישים, זה מטורף".