לקראת הסלמה ביטחונית נוספת? דובר חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנו, שלח היום (ראשון) מסר מאיים לכיוונה של ישראל והתייחס למצעד הדגלים שצפוי להתקיים בשבוע הבא. לדבריו, "מצעד הדגלים בירושלים לא ישנה את המציאות, אנו נשמור על המשוואה כפי שנכפתה על ידי ההתנגדות".

בהצהרה שמסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "סווא", הוסיף כי "ירושלים תישאר הבירה הפלסטינית. אנחנו לא נאפשר לכיבוש הציוני להעביר את התוכניות לייהד את מסגד אל-אקצא והעיר ירושלים, באמצעות חלוקה, הקרבת קורבנות או מצעדי דגלים. העם הפלסטיני ימשיך להגן על זהות מסגד אל אקצא, וימשיך לסכל כל ניסיון להרחיב את השליטה הציונית על ירושלים".

מצעד הדגלים  (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
מצעד הדגלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

מוקדם יותר היום, הוציא ארגון חמאס הודעת גינוי, בטענה כי "קבוצות ציוניות עורכות שיעורי תורה במסגד אל-אקצא". בהצהרה לתקשורת הפלסטינית, מסר ארגון הטרור כי "שיעורי התורה מתקשרים לתוכניות של ישראל לכפות חלוקה של האזור לטובת הנרטיב הציוני הכוזב שלה. ישראל מחזיקה באחריות המלאה להמשך המדיניות והצעדים התוקפניים נגד אל-אקצא, שיישאר אסלאמי טהור. אנו קוראים לליגה הערבית, למדינות ערב ולארגון לשיתוף פעולה אסלאמי לקחת אחריות ולנקוט בצעדים דחופים להגנה על ירושלים. צעדים אלו יובילו להשלכות חמורות".

בדיוק לפני שנה, ארגון חמאס השמיע איומים דומים ואיים בהסלמה ביטחונית בעקבות מצעד הדגלים. באירוע שציין שנה ל"שומר החומות", הצהיר ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, כי "אני אומר בבירור ומזהיר את האויב מביצוע פשעים כאלה. העם הפלסטיני וההתנגדות בירושלים ובגדה המערבית לא יסכימו ולא יקבלו את מעבר השטויות היהודיות הללו במסגד אל-אקצא".

הנייה הוסיף כי החלטתו ברורה ולא תהיה חזרה ממנה, "נאבק בכל האפשרויות ולא נתיר את חילול מסגד אל-אקצא, או את ההתנשאות נגד עמנו ברחובות ירושלים, בגדה המערבית ובתוך ישראל". זיאד נחאלה, המזכיר הכללי של ארגון הג'יהאד האסלאמי, הצטרף לשרשרת האיומים וטען: "אנחנו צריכים להיות בכוננות, למלא את המשימה שלנו ולהכריז לעולם כולו שאין לנו דבר מלבד ירושלים".