מבצע "מגן וחץ": דובר צה"ל קיים הבוקר (שלישי) תדרוך לכתבים הצבאיים, זאת ברקע פתיחת מבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה. בראשית השיחה הסביר כי "במהלך הפעולה נהרגו בכירים שהיו קשורים באופן ישיר לירי לעבר ישראל. אחד מהם אף ניסה להעביר יכולות ירי רקטי ליהודה ושומרון".

המחליף של ג'עברי ומזכיר המועצה הצבאית: אלו בכירי הג'יהאד שחוסלו
לאחר הערכת מצב: הנחיות פיקוד העורף המלאות לתושבי הדרום

"מי שירה רקטות לעבר שדרות ופעל ללא הרף לפגוע באזרחים - לא יישאר ללא פגע", הדגיש, "הפעולה היתה ממודרת, וההפתעה התאפשרה כתוצאה מעבודה משותפת עם השב"כ". לדבריו, התקיפה הישראלית היתה מורכבת מאוד ובוצעה בלב השטח הבנוי ברצועה. "מדובר בתקיפה של שלושה יעדים שונים בעיר עזה, לצד תקיפה ברפיח", ציין, "40 מטוסים לקחו חלק בתקיפה, והיו באוויר במהלך הפעולה".

"כל המבנים התפרקו בסביבות השעה שתיים בלילה, כאשר הפעילות שהיו בדירות מצאו את מותם. ברצועת עזה מדווחים על שישה-שבעה הרוגים בתקיפות הללו", הוסיף עוד, "בנוסף, הותקפו עוד כעשר מטרות תשתית של הג'יהאד האיסלאמי. המעברים לרצועת עזה נסגרו והופסקה תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות. בנוסף, חוף הים בזיקים נסגר והופצו הנחיות רלוונטיות למועצות השונות".

דובר צה"ל התייחס גם לגיוס המילואים שאושר הבוקר על ידי שר הביטחון גלנט והסביר: "מדובר בגיוס של מאות בודדות של אנשים בהתאם לצרכים ויעדים חיוניים. הרמטכ"ל מקיים בשעה זו הערכת מצב". הוא הדגיש: "אנחנו מוכנים למבצע ממושך ככל שיידרש, זאת בהתאם להתפתחויות בשטח. כעת מתמקדים במטרות של ארגון הג'יהאד האיסלאמי".

לאחר מכן, התייחס לבכירי הג'יהאד שחוסלו:"טארק עזדין, תושב עראבה בצפון השומרון, הועבר לעזה, אמון על הקשר בין עזה לגא״פ באיו״ש. כסף, אמל״ח וגיוס פעילים וניסיונות להעברת ירי רקטות לאיו״ש. אחראי על ירי נקודתי בקבר יוסף ביוני 2022. ג׳יהאד ראנם. אחד הפעילים הבכירים בגא״פ. מתפקד כמזכיר צבאי הגא״פ ברצועת עזה. עסק בפיגועים באיו״ש ובחו״ל מהמעורבים והאחראים נגד משפחת חטאל בשנת 2004. כולם היו מערערים יציבות ביטחונית. מי ששיגר רקטות באמצע היום לעבר שדרות לא יהיה חסין". 

הפעולה היתה ממודרת זה מה שאפשר תחבולה והביצוע שלה", הוסיף, "תקיפה אווירית מורכבת מאוד בלב השטח הבנוי. התקיפה האווירית שהתבססה על המודיעין היא בעצם בוצעה בשלושה יעדים במקביל. שתיים בעיר עזה בעטיני וטארק. בשכונות שונות בעזה וג׳יהאד ראנם ברפיח. 40 מטוסים, כלי טיס לא מאוישים ומסוקים. מדובר על מקצוענות בתכנון ודיוק בביצוע. יש פה תכנון בפינצטה. בלב אוכלוסיה מהצפופים בעולם. שניות בודדות בין תקיפה לתקיפה. הכול תוך שניות שלושת הפעילים שהיו בדירות מצאו את מותם. ובין 6-7 הרוגים נוספים בתקיפות האלה. מדובר בתקיפה מאוד מורכבת. עוד הותקפו עשר יעדים. מצבורי אמל״ח וייצור".

"השגנו את מה שרצינו", הבהיר, "המבצע הזה ממוקד כלפי הגא״פ. חמאס הוא הריבון בעזה. אנחנו בהערכת מצב על האופן שבו יהיו פעולות מעזה. אנחנו מעריכים שיהיו פעולות מעזה ולפי זה נגיב. אנחנו ערוכים בכל הגזרות. נגיב מול מי שיגיב כלפינו. תקפנו גם מטרות של ייצור רקטות. עשינו פה פעולה מאוד ממוקדת עם מסר מאוד ברור ברמת איכות של נזק אגבי מאוד ממוקד. עוקבים אחרי ההתפתחויות הכול על השולחן. הייתה כוונה להתחיל כבר ביום שלישי אחרי הירי. אבל החלופות לא הבשילו ביום שלישי  ולכן החזקנו כל יום עד לאפשרות לבצע על שלושה פעילים במקביל ולכן חיכינו שזה יתכנס״.