מבצע "מגן וחץ": לאחר חיסול שלושה בכירים בארגון הג'יהאד האסלאמי, במהלך שפתח את מבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה, בחמאס הגיבו הבוקר (שלישי) ומאיימים בנקמה. מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, הזהיר כי "האויב טעה בהערכותיו והוא ישלם את המחיר על הפשע שלו".

40 כלי טיס ושלושה יעדים: כך נראתה התקיפה המפתיעה של צה"ל בעזה
המחליף של ג'עברי ומזכיר המועצה הצבאית: אלו בכירי הג'יהאד שחוסלו

מהזרוע הצבאית של חמאס נמסר: "אנו רואים בכיבוש הציוני ובממשלתו הקיצונית הפאשיסטית את האחריות המלאה לפשע הנתעב הזה ולהשלכותיו החמורות, אנו מאשרים שהפשיעה והטרור המתגברים שלו נגד עמנו ברצועת עזה וברחבי הגדה המערבית, בירושלים, מסגד אל-אקצא המבורך, תשלם ישראל מחיר כבד. הציונים לא יוכלו להשיג את מטרותיהם ותכוניותיהם האגרסיביות. אנו דבקות במטרה עד להבסת הכיבוש".

"אנו קוראים לכוחות ההתנגדות ההרואית שלנו, הפזורים ברחבי הגיאוגרפיה הפלסטינית שלנו, מבית ומחוץ, לעמוד בכוננות גבוהה ולהתגייס להגיב לתוקפנות הישראלית המתמשכת ללא הפסקה", הוסיפו.

מוחמד אל-הינדי, פקיד המחלקה המדינית בתנועת הג'יהאד האיסלאמי, מסר: "תגובתנו לא תתעכב והאויב הישראלי ישלם את המחיר על פשעו הבוגדני, וההתנגדות נמשכת ומסלימה, והוא ישלם על סופו של הסכסוך הזה".

משרד האסירים הפלסטיני: "אנו מתאבלים בגאווה על חללי עמנו שמתו עם עלות השחר ובראשם האסיר המשוחרר שגורש לרצועת עזה, טארק עז אלדין".

כוח קודס, הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה האיראניים, הגיבו גם כן על התקיפה בעזה, ומסרו: "התגובה לטבח בעזה לא תאחר. אנו מאשרים שהפשע הזה רק יגביר את נחישותנו להמשיך בדרך שסופה לא יהיה אלא אחרת מתבוסת האויב ועמודי התווך שלו. אנו קוראים לגיוס סביב ההתנגדות כאפשרות אסטרטגית להדוף את האויב והתוקפנות שלו".

כאמור, צה"ל פתח הלילה במבצע צבאי ברצועת עזה בו תקף מטרות של הג'יהאד האסלאמי, וחוסלו שלושה בכירים בזרוע הצבאית של הארגון, בהם חליל בהיתיני, האחראי על הירי הרקטי למרחב עוטף עזה, טארק עז אלדין, האחראי על כוונת פעולות הג'יהאד ביהודה ושומרון וג'האד ע'נאם, מזכיר המועצה הצבאית של ארגון הטרור.