בכיר צה"ל לשעבר, תא"ל במיל' צביקה חיימוביץ', התייחס הבוקר (שלישי) בשיחה עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM לחיסול שלושת בכירי הג'יהאד האסלאמי במסגרת מבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה. חיימוביץ' הסביר מה הוביל לתקיפה האווירית, והבהיר כי "אנחנו מוכנים גם בדרום וגם בצפון".

צה"ל פתח במבצע נגד הג'יהאד האסלאמי: שלושה בכירים חוסלו | עדכונים שוטפים

"הפעולה הזו לא באה בהפתעה, היא בסוף תוצאה גם של מודיעין, מערך ההגנה האווירית בהיערכות מלאה בירי אל שדרות כבר לפני שבוע, כך שמערך ההגנה נערך בעוד מעוד ואנחנו מוכנים בדרום וגם בצפון", הסביר חיימוביץ' בפתח דבריו. 

"מה שחשוב פה זה התיאום, התודעה והמודעות של הציבור. היו זליגות ויהיו זליגות, זה לא משנה כמה מערכות כיפת ברזל ומערכות הגנה אווירית, אין אפשרות לייצר הגנה במאה אחוז, אנחנו מדברים על השישה-שבעה אחוזים החסרים. אנחנו כל הזמן צריכים לשפר את המערכות ואת היכולות. מי שמצפה למאה אחוז או על האפס - זה לא יהיה, זה לא המצב וזה לא יהיה". 

לדבריו, "יש פה מערכת שלמה שהיא לא רק טכנולוגיה, מערך שלם שבסוף גורם למערכות להביא את עצמן לידי ביטוי. ככל שאנחנו מבינים יש צדדים שניים, יש פה שחקנים נוספים שעושים הכול כדי לשפר את היכולות שלהם ואת המערכות שלהם. יש פה שני צדדים שנמצאים במירוץ וכל אחד מנסה להשיג אחד את השני. המטרה היא להתקרב ככל האפשר למספרים האלה". 

על היכולת של חמאס לרקטות ארוכות טווח, ועל המוכנות של ישראל בשאר הגזרות אמר: "אני חושב שכבר מזמן אין פה את הצימוד הגיאוראפי בין חמאס דרום לחיזבאללה צפון - יש פה שיטוח מלא של הגיאוגרפיה. בצוק איתן ראינו שיגורים שמגיעים עד לחדרה, חמאס יכול להגיע היום לטווחים של מאה ומאה עשרים קילומטר, חיזבאללה מהצפון יכול להגיע למרחב דרום. יש פה שתי זירות שמתכתבות אחת עם השנייה. אני לא יודע לאן תתפתח המערכה הזו ואיך היא תתפתח. אסור להוציא אפשרות גם של ירי מהצפון - יש פה הסתכלות יותר רחבה כלל זירתית יש יכולות כאלה של האויב, ולנו יש את היכולות שלנו".