מבצע "מגן וחץ": ראש המנגנון לתיאום ביטחוני לשעבר בין ישראל לרש"פ אל"מ במיל' ומרצה בכיר בחוג למזרחנות במכללה האקדמית גליל מערבי, ד"ר משה אלעד, התראיין היום (שלישי) בתוכניתו של גדי נס ב-104.5FM רדיו צפון, והתייחס למבצע "מגן וחץ".

בכיר לשעבר בצה"ל מזהיר לאחר החיסולים בעזה: "ייתכן גם ירי מהצפון"
40 כלי טיס ושלושה יעדים: כך נראתה התקיפה המפתיעה של צה"ל בעזה

"אנחנו גובים מחיר מבחינת רשע ורע לו", אמר אלעד בפתח דבריו, "זה אחד הדברים החיוביים בכל הפרשה של הסיכולים הממוקדים. דברים יהיו בתעדוף, אם תהיה זירה רב מערכתית, צה"ל יכול להתמודד עם זה, אבל זה יבוא על חשבון משהו".

"יש לנו אפשרות שנצטרך לפעול בשלוש או ארבע גזרות, כן אנחנו נהיה ערוכים", הוסיף, "אוי ואבוי אם לא היינו ערוכים למצב הזה. זה יחייב אותנו למאמצים יותר גדולים, ממדים לאורך זמן, אוויר לנשימה, אני בסוף מניח שהמפה תהיה לטובתינו. לדעתי ניתן לעשות את זה בכל הגזרות". 

לסיום, השיב אלעד האם לדעתו חמאס ייכנס למערכה ואמר: "הם עכשיו יתחילו להסתכל למעלה כל הזמן ולחפש, כי עד עכשיו הם הלכו שאננים מתוך הנחה שישראל נצרה כביכול את נשקה. השאלה היא האם החמ"ל המשותף ייתן הוראה לחמאס לפעול מול ישראל? זו שאלה מאוד מעניינית, ולדעתי חמאס ישקלו תקיפה בצורה קפדנית, כי יש להם הרבה מה להפסיד. יש היום בין 17 ל-20 אלף פועלים שיוצאים מדי יום לעבודה, והם מבינים שאם הם יפתחו באש זה עלול להיעצר פתאום. שכחנו גם ממרחב הדיג שאנחנו משחקים איתו בבחינת מקל וגזר והמעברים. חמאס כבר נכנס לשגרה, ויש גם החלפת כספים עם הרשות. אפילו קשה להמר על זה, אי אפשר לדעת".

ומה לגבי פלגי החמאס בלבנון?
"הם עשו שם תת יחידת חיזבאללה, והכל בפיקוח צמוד של חיזבאללה ששום דבר לא נעלם מעיניהם. השאלה היא האם הם ייתנו לאותו גוף של החמאס לירות, או שהם יירו בהוראת איראן. התרחישים אפשריים מכל הכיוונים, כולל הוראה של האיראנים לפתוח באש מכל הגזרות, כולל מאיראן עצמה, שזה בכלל כבר מלחמה".