יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס שלח אתמול מכתב תקיף לשר הביטחון יואב גלנט לקיים את ההחלטה של תקצוב "מגן הצפון", תכנית המיגון ליישובי הצפון, ב-500 מיליארד שקלים כפי שהוחלט ב-2018. ראש מועצת שלומי גבי נעמן, בראיון ליואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm שיתף היום (שלישי) בפרטי המכתב. 

בפתח דבריו, אמר: "היום הזה בבוקר, כשקמים הבוקר ורואים מה שקורה בדרום, זה מחזק את דעתנו עוד הרבה יותר כמה חשוב למגן את הצפון כדי שצה"ל במידת הצורך, התושבים שלנו יהיו ממוגנים, ולצה"ל יהיה חופש פעולה חזק והמצב הרבה יותר חמור. ישובי הצפון לא ממוגנים וצה"ל, קשה לו מאוד לצאת למבצע בלבנון. לכן הוא שבוי כי אנחנו לא מוכנים. מה אנחנו רוצים? שהממשלה תקיים את מה שהבטיחה לעצמה". 

הוא המשיך: "מדובר על 500 מיליון שקל בכל שנה, למגן את קו אפס עד אחד. מה שקורה זה ששר האוצר קיים איתנו פגישה בצפון, ואמר שתקצב 126 מיליון שקלים, עבור מה זה יספיק 126 מיליון, לשנת 23/24? שאולי יזכו לממד כאן. החלטנו שאנחנו יוצאים למאבק. ביבס כתב מכתב לשר הביטחון שהוא מגבה אותנו, עד כדי כך שאם נצטרך לצאת למאבק כל ראשי הרשויות. על מנת שתושבי שלומי והגליל העליון ימוגנו, לסיים את המיגון שלהם. המאבק שלנו הוא צודק ולכן הוא גם יצליח". 
 
"המאבק שלנו צריך להיות חזק יותר, נוקשה יותר, נחוש יותר", הוסיף נעמן. "אנחנו במהלך לשתף במאבק שלנו, זה אומר - שר אוצר הבטיח שהוא יתקן את המעוות, האפיון יהיה חד, וברור שמשביתים את כל מערכות החיים שלנו בשלומי וכל קו העימות, כולנו נשבות ונשבית. אנחנו נשבות, בתקווה שגם במרכז ישתפו איתנו פעולה. אנחנו מספיק חזקים, ראשי רשויות אני מאמין שהתושבים יהיו איתנו. הם חרדים על כל מה שקרה בפסח, כשקטיושות עטו על הגליל המערבי. אלף בתים, חמשת אלפים תושבים מתוך תשעת אלפים לא ממוגנים, הם בחרדות. אצל האוכלוסיות המחולשות אין בידן קורת גג, כל אזעקה בשלומי אין להם לאן ללכת. הם בחרדה עמוקה". 

פגיעת רקטה בגליל המערבי (צילום: פאדי אמון, פלאש 90)
פגיעת רקטה בגליל המערבי (צילום: פאדי אמון, פלאש 90)

 
לבסוף הדגיש: "1700 ממדים חסרים, אפס עד אחד קילומטר. ככל שאנחנו הולכים דרומה מדובר על תשעה קילומטר מיגון. 250 אלף תושבים מראש הנקרה עד לרמת הגולן, הם לא רשומים בקו העימות, אנחנו מחזקים את תושבי הגולן. לכן צה"ל כבול הוא איננו יכול לפעול בלבנון, אם אלה ירו ואלה יגיבו - מה יעשו תושבי הצפון?".