מבצע "מגן וחץ": על רקע המבצע הצבאי שפתח אמש צה"ל ברצועת עזה, בו חיסל שלושה בכירים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמית, עדיין ממתינים בישראל לתגובה של ארגון הטרור. בתוך כך, העיתון הבינערבי, "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח היום (שלישי) כי גורמי ביטחון ישראלים יצרו שורה של מגעים עם גורמי ביטחון מצריים במטרה שיפעילו אמצעי תיווך עם הפלגים ברצועת עזה כדי למנוע הסלמה.

צה"ל פתח במבצע "מגן וחץ": שלושה בכירים בג'יהאד האסלאמי חוסלו בעזה
נתניהו: "כל הסלמה תיענה בתגובה מוחצת"; גלנט: "יודעים לפעול גם בזירות אחרות"

מקור מצרי מסר לעיתון, כי קהיר לא נענתה בחיוב לדרישות הישראליות, לאור הכעס ששורר בחוגי קבלת ההחלטות במצרים, כתוצאה מהמבצע הישראלי. על פי הגורם, קהיר רואה בכך "חבלה מכוונת בתפקיד שמילאה קהיר". אותו גורם שלא חשף את שמו, אישר כי בכל מקרה, מצרים התקשתה לשכנע את ארגוני הטרור שלא להסלים את המצב.

מוקדם יותר, סוכנות הידיעות הפלסטינית "צדא" דיווחה, כי החיסול הישראלי התבצע בעת שהבכירים היו אמורים לצאת למעבר רפיח, תחת ערבויות מצריות. בתוך כך, בג'יהאד האסלאמי נשמעה ביקורת עצמית,  על כך שהזרוע הצבאית לא למדה לקח מחיסולו של בהאא אבו אל-עטא, לשעבר מפקד החטיבה הצפונית של הארגון ברצועה, שחוסל ב-2019, בתקיפה של מטוסי חיל האוויר בשכונת סג'עיה במזרח עזה. לטענתם, גם בזמן חיסולו, התכונן לצאת מרצועת עזה למצרים, לאחר שקיבל ערבויות ביטחוניות מקהיר.

עוד מסרו הגורמים, כי באוגוסט 2022, לאחר מספר ימים של מתיחות בין ישראל לג'יהאד האסלאמי, בעקבות מעצרו של באסם א-סעדי, מנהיג הארגון בג'נין, פתחה ישראל במבצע צבאי, בו חוסלו תייסיר ג'עברי וח'אלד מנצור. גם במקרה זה, על פי הגורמים, האירוע נע לקראת רגיעה בהובלתה של מצרים, ששוב הבטיחה כי יהיו ערבויות ביטחוניות למנהיגים. המקורות הטיחו ביקורת קשה בארגון, וטענו כי הוא אינו למד את הלקח מאירועים קודמים, וספג אבדות כבדות. כמו כן, ציינו כי הג'יהאד האסלאמי דן בעמדותיה של מצרים ובערבויות החוזרות ונשנות, שלא נחשבו למעשה כ"ערבויות", ובכל זאת הארגון לא לקח זאת לתשומת ליבו.