הפרשן לענייני ערבים של 'חדשות 13' צביקה יחזקאלי שוחח היום (רביעי) בתכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, לאחר שזה כבר 24 שעות בהן מדינת ישראל ומערכות הביטחון נמצאות בכוננות לקראת תגובה מצד הג'יהאד האסלאמי, זאת לאחר שהחל מבצע "מגן וחץ". 

אחד ממובילי המחאה מאשים: "ברור שנתניהו מנסה לעשות הון פוליטי מהמבצע"
בכיר לשעבר בשב"כ: כך ינסה הג'יהאד האסלאמי לשנות את המשוואה

לשאלה מדוע לא יורים, השיב יחזקאלי: "יש שם למבצע עם שתי מילים, 'חץ מגן', וישראל חיסלה חיסול משמעותי אחרי הרבה זמן, והיא מחכה עכשיו שיחזירו לה. בינתיים זה חלון הזדמנויות נפלא להמשיך, זה לא קורה, ואתה מחכה לתגובה כדי להגיע שהמתווך המצרי יאמר יום אחרי 'שקט תמורת שקט', והכול יחזור לקדמותו, הג'יהאד יתעצם ובפעם הבאה תפגוש ג'יהאד אסלאמי יותר חזק".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד המשיך ואמר באותו נושא: "אני לא מאמין שהם בכזה הלם עד כדי כך שהם לא מצליחים לירות טילים. יכול באמת להיות שלתגובה שלהם אין אפקט. הרי שלושת המבצעים האחרונים, ישראל הלכה על הג'יהאד האסלאמי ולא חמאס. היום הג'יהאד הוא בגודל של חמאס מלפני 10 שנים, ממש ככה. מה שחמאס היה ב-2008 היום זה הג'יהאד האסלאמי. היום חמאס נמצא בגודל של כמעט חיזבאללה. חיזבאללה כבר בגודל של סמי צבא, זה חצי צבא. אתם מבינים שארסנל הטילים ברצועה גדל. הם רוצים איזו מכה יפה כדי להראות שהם לא פראיירים וזה יקרה. הם אומרים 'טוב הנה היהודים עכשיו במקלטים, אין להם תחבורה, הם יושבים, פינוי תושבי העוטף'. זו תיאוריית הרגל וחצי, שנסראללה גם ייבש אותנו כמה ימים עם הנקמה שלו. נכון שזה חולשה אבל זו לא המילה האחרונה". 

 לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

באשר לאמירה כי איפוק ברצועת עזה זה כוח, ציין יחזקאלי ש"כל דבר צריך שיהיה לו הקשר, אם תגיד לי שאיפוק זה כוח ברצועת עזה אני אספר לך שמאז ההתנתקות ישראל רק מפסידה שם והאיפוק הוא לא כוח - הוא פראייריות. מי היה מאמין שעל חיסול 3 מהג'יהאד אנחנו נלך למקלטים? יש מתח וכולם צריכים להיות במרחבים מוגנים, אני לא יודע כמה זה טבעי. היו כאלה חיסולים שלא היית מניד עפעף ובטח היית יורד למקלטים ולא היית משדר יום שלם. שמחת עניים מה שיש פה, אתה מתגאה, אתה אבו עלי על הג'יהאד, בוא נראה אותך עושה את זה לחמאס".

לסיום, התייחס הפרשן לתגובה אפשרית מצד ארגון הטרור חמאס, והאם יצטרף למערכה: "חמאס כרגע במצב שכן הוא מוציא פועלים לישראלים, שהוא צריך את זה, הוא צריך את חבל ההצלה הזה, אבל דבר אחד הוא לא יוותר, גם אם יהיה לו את השקל האחרון הוא תמיד ישקיע אותו בג'יהאד. עכשיו הוא עושה את זה דרך קבלן משנה שקוראים לו ג'יהאד אסלאמי. חמאס מכווין פיגועים ביו"ש. אני חושב שחמאס היום בגודל שלו לא צריך להיכנס לעימות עם ישראל, כי ישראל גם חוששת ממנו. נכון שיש לו את השיקולים שלו אבל לכל השיקולים יש כוכבית אחת - סינוואר. ביום שהוא יוכל הוא יהפוך את השולחן ויצא לעוד מבצע, כרגע הג'יהאד האסלאמי עושה לו את העבודה. מאז שחמאס ירה את שני הטילים לירושלים, אתה בעצם במצב שחמאס מחזיק אותך בגרון על כל דבר שקורה ביו"ש". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM