מבצע "מגן וחץ": לראשונה מאז תחילת המבצע, התראת צבע אדום הופעלה באשקלון, ביישובי עוטף עזה ובעיר שדרות. זאת, לאחר שחיל האוויר תקף ברצועה כלי רכב ובו פעילי טרור שהיו בדרכם לעמדת שיגור רקטות. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי התקיפה שהתבצעה בח'אן יונס, נהרג אדם אחד. במקביל, בכיר בחמאס חו"ל שוחח עם רשת אל-מנאר, ערוץ הבית של חיזבאללה, ואמר כי "העיכוב בתקובה לתוקפנות הישראלית ברצועת עזה הוא חלק מהתגובה, תנו לנתניהו וחייליו להמתין. חמאס יהיה חלק מהתגובה הצפויה שתהיה חזקה וכואבת".

בשיחה עם כתבים צבאיים, עדכן דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, כי בשעות האחרונות זיהו בצבא פעילות של הג'יהאד האסלאמי בסמוך למשגרי רקטות, ובמסגרת זו תקף צה"ל חוליה. כמו כן, ציין תא"ל הגרי, כי בצה"ל נערכים לאפשרות של ירי רקטות בעקבות התקיפות, ועל כן מתבצע מבצע ממוקד כנגד ארגון הטרור. כמו כן, הוסיף דובר צה"ל כי נמשכת הפעילות ביהודה ושומרון, כשמקביל, קיים הרמטכ"ל הערכת מצב יחד עם אלוף פיקוד דרום.

הלווית בכירי הג'יהאד האיסלאמי שחוסלו בעזה, מבצע מגן וחץ (צילום: רויטרס)
הלווית בכירי הג'יהאד האיסלאמי שחוסלו בעזה, מבצע מגן וחץ (צילום: רויטרס)

מוקדם יותר, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וראש האופוזיציה, יאיר לפיד, ערכו היום עדכון ביטחוני, כרה"מ ביקש מלפיד "לנהוג בממלכתיות לאור המצב הביטחוני הרגיש". בתוך כך, בעוד שישראל ממתינה לתגובה של הג'יהאד האסלאמי, לאחר חיסול שלושה בכירים בזרוע הצבאית, בארגון הטרור המשיכו הבוקר לאיים על ישראל. בכיר הארגון דאוד שהאב, אמר כי "ההתנגדות תגיב בצורה המתאימה, כל היישובים בעומק ישראל יהיו תחת אש".

אמש, כלי טיס של חיל האוויר תקפו חוליית נ״ט של הג'יהאד האיסלאמי, כשבתקיפה חוסל ראש יחידת הטילים הדרומית בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, ח'אלד אל-פארה. החוליה הותקפה בזמן שנסעה ברכב בדרכה לעמדת ירי, בעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה. כלי תצפית של צה"ל עקבו אחר פעילות החוליה ותקפו אותה כשהייתה בדרכה לעמדת הירי.

נזקי מבנים לאחר התקיפה של צה''ל בעזה בעקבות חיסול בכירי הג'יהאד האסלאמי (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
נזקי מבנים לאחר התקיפה של צה''ל בעזה בעקבות חיסול בכירי הג'יהאד האסלאמי (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)

בעיתון "אל-אח'באר" הלבנוני, המקורב לארגון חיזבאללה, דווח כי הג'יהאד החל להיערך לתגובה מתאומת עם הפלגים השונים, בהם חמאס. מקור המעורה בפרטים מסר לעיתון כי חמאס והג'יהאד החלו במגעים אינטנסיביים במישור המדיני והצבאי, במטרה ללמוד ביחד את מהות התגובה, ולהיערך לפעולה מתאימה.

כמו כן, מקורות בחאמס הוסיפו כי "הנהגת ההתנגדות הניחה את כל האפשרויות על השולחן, על רקע ההערכה כי האויב פתח במערכה במועד שהוא רצה, כדי להכניס את ההתנגדות לקרב תחת הכותרת 'תגובה על החיסול' ולא על הפשים שהוא מתכנן לקיים במצעד הדגלים ב-18 במאי". אותם מקורות הדגישו כי "התגובה תהיה מאוחדת דרך החמ"ל המשותף של סיעות ההתנגדות, שתלמד את ישראל לקח גדול, התגובה לא תהיה מוגבלת לפלג מסוים, אלא כל החזיתות מועמדות להשתתף בתגובה".