מאז חיסול שלושת בכירי הג'יהאד אתמול לפנות בוקר, מתח רב שרר בשל חוסר הוודאות מרגע התגובה של הג'יהאד, האיומים לפעולה מתואמת בכל הגזרות והשאלה הגדולה האם חמאס יצטרף לתקיפה. בשיחה היום (רביעי) עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM, מפקד חיל הים לשעבר, אלוף (מיל') אליעזר "צ'ייני" מרום, התייחס לשקט הרועש בציפייה לתגובה מרצועת עזה למבצע "מגן וחץ".

צביקה יחזקאלי: "האיפוק בעזה הוא לא כוח - הוא פראייריות"
המבצע יתרחב? דיווח בלבנון: "הג'יהאד נערך לתגובה מתואמת עם חמאס"

בפתח הראיון אמר צ'ייני: "האיראנים לקחו פה פיקוד על האירוע. לא עוד פינג־פונג של רקטות ותקיפות שלנו שנמשכות כמה ימים, אלא הכנה יותר מסודרת ומתואמת של תגובה שאני מעריך שתהיה בכמה זירות. לאיראנים לקח הרבה שנים להקים סביבנו את המערך של הטילים והטרור, והם קיבלו דריסת רגל בתמורה להשקעה הכספית הגדולה שלהם".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

 לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"אין לי ספק שתהיה תגובה", הבהיר צ'ייני. "אנחנו לא צריכים להתרגש יותר מדי, ראינו עכשיו את מדינת ישראל פעולת בעוצמה מוחצת ומדוייקת כשהיא מפעילה בצורה יוצאת מן הכלל את העליונות הטכנולוגית, המודיעינית והמבצעית שלנו, עם כוח אדם ושיתוף פעולה מעולה עם הגופים השונים. הפעולה הזאת השאירה אותם די בהלם, לוקח להם קצת זמן להתאושש. אבל אם אני מבין נכון, אתמול הייתה התכנסות בדמשק של הגופים השונים תחת האיראנים והם רוצים להכין תגובה שתהיה מוחצת. מדינת ישראל בנתה במשך שנים יכולות התקפיות וגם הגנתיות מצויינות. הג'יהאד האיסלמי וחיזבאללה הן זרועות של איראן, בשטחים יש כבר תאים שנשבעים לג'יהאד ולאיראנים".

"לכן, גם בישראל צריכה להיות חשיבה, אנחנו צריכים לסיים את מדיניות ההכלה, אנחנו לא יכולים לאפשר לעצמנו לשבת ולחכות שהם יפעלו ואנחנו ברוב המקרים לצערי הרב לא הגבנו, הגבנו בצורה לא ראויה ולא מוחצת", טען. "זה לא ששידרנו חולשה, חשוב מאוד במזרח התיכון להבין שהכל זה בסוף מערכה של דעות ואיך אנחנו נתפסים בעיני הצד השני".

בסיום הראיון התייחס לשיגור הרקטות מלבנון בחול המועד פסח והטענות על תגובה רופסת מצד מדינת ישראל: "לא הגבנו על הרבה מאוד פעילויות שנעשו בלבנון מכל מיני תירוצים, אף אחד לא יורה 35 רקטות לצפון מדינת ישראל בלי שהחיזבאללה מאשר לו לעשות את זה, ידי חיזבאללה בעניין ואנחנו היינו צריכים לפעול קודם כל ולהראות להם שאנחנו לא חוששים מכמות הטילים שיש להם ומי שפועל מלבנון כדי לפגוע באזרחים תמימים במדינת ישראל ייפגע גם הוא, זו המדיניות שאנחנו צריכים במדינת ישראל. אנחנו צריכים לשנות את המשוואה".