חבר הכנסת לשעבר מהמחנה הציוני, אלוף (מיל') איל בן ראובן, התראיין היום (רביעי) בתוכניתו של יואב מינץ ב-104.5FM, והתייחס למבצע "מגן וחץ" והמתיחות מול עזה.

״לא צריך לחכות שיירו עלינו, גידלנו מפלצת״: תושב שדרות מתייחס למתיחות הביטחונית
צביקה יחזקאלי: "האיפוק בעזה הוא לא כוח - הוא פראייריות"

"אני חושב שהמבצע שהיה אתמול בלילה, מוצדק ונכון", אמר בפתח דבריו, "הוא בא להכות בארגון הג'יהאד האיסלאמי, שלאורך זמן מנסה למצוא משוואת הרתעה משלו מול ישראלי, שלדעתי לא על דעת החמאס. אסיר בטחוני מחליט להרוג את עצמו בשביתת רעב, ואנחנו חוטפים 104 טילים. זאת משוואת הרתעה בלתי נסבלת. בפתיחה שלו הוא מבוצע בצורה מאד טובה. אני שם דגש גדול על העיתוי ועל הפתעה מוחלטת. על הפתעה צריך לעבוד. השתתפתי בהרבה מאד הפתעות בעבר. ה לא רק החלטה באיזה יום. צריך לעבוד על זה". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

 לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"אתה לוקח אותי לנושא אחר. נכון במקרה הזה ההחלטה של ראש הממשלה נכונה. אין לו קבינט בטחוני", הוסיף, "מה שיש לו זה עונש משמיים, הקבינט המדיני הזה, עם בן גביר, רגב, סמוטריץ' וכל מיני אנשים עם דעותיהם והנזק שהם עושים לבטחון הלאומי מרגישים גם עכשיו במבצע הזה. כשאתה הולך למבצע כזה הסיפור של התמיכה החיצונית והתמיכה המדינית מאד חשוב. פגיעה מתמשכת חמורה. לכן החלטה של ראש הממשלה רק עם גלנט, "תעזוב לי את האנשים האלה רק שלא יפריעו", לכן טוב שיישארו בצד. אתה רואה שבן ביר מתחיל לקחת קרדיט על זה, כל מיני קשקושים וסיפורים".

"כשקמתי לפנות בוקר הופתעתי שעדיין אין תגובה. יכולות להיות כמה סיבות למה לא היתה תגובה. אחת - אני מאד מתרשם מההפתעה וגם מהמוכנות שלנו. גם פינוי ישובים וגם הודעות לראשי רשויות בזמן נכון שלא פוגע בהפתעה אבל כן נותן להם זמן לדבר עם התושבים שלהם. אפילו המחשבה שעושים את זה בערב ל"ג בעומר כי ילדים בלאוו הכי לא הולכים לבית ספר. ההבנה שלהם שבמוכנות הזאת להשיג הישג משמעותי הוא יותר קטן", ציין.

לאחר מכן הסביר בן ראובן: "הסיבה השנייה - שבהבנה של עם צירים סגורים, רכבת, אוטובוסים, יש לה משמעות מבחינתם והם יכולים להציג את זה כאיזשהו הישג. סיבה שלישית - ההסלמה הרב זירתית. יכול להיות שהם עושים איזשהי התארגנות משל עצמם, אפילו אולי לומדים מאיתנו. זה אומר שאנחנו צריכים להיות בדריכות גם בצפון. הדיון בעזה מאד מענין. חמאס עזה, סינואר במקרה הזה הוא חושב על הצורך שלו לשלוט בעזה, מול יציאת עובדים והשיקום הכלכלי יותר חשוב לו והוא מרגיש להערכתי שהוא גם בסוג של מאבק מול הג'יהאד האיסלאמי. מצחיק אבל לפעמים אתה רואה קווים מקבילים בינינו לבין החמאס. גם אנחנו לא רוצים מלחמה גדולה וגם חמאס לא רוצה מלחמה גדולה בעזה".

לסיום אמר בן ראובן: "יכול מאד להיות שג'יהאד האיסלאמי בוחרים ללכת לאיזשהו פיגוע במקום אחר שיכול להפתיע. זה יכול להיות ביהודה ושומרון, יכול להיות בלבנון ויכול להיות במקום אחר באנגליה או בגרמניה. סביר מאד להניח שמתי שהוא זה יכול להיות עוד שעה וזה גם יכול להיות עוד שבועיים. זה מחייב היערכות. אין ספק שהמודיעין שלנו יושב כל נגיעה, ראינו את הפגיעה בחוליית הנ.ט. זה אומר שאנחנו יושבים עליהם בצורה משמעותית".