מבצע מגן וחץ: טל לב רם, הפרשן הצבאי של "מעריב", שוחח הערב (רביעי) עם ענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM, והתייחס לתחילת השיגורים לעבר ישראל מוקדם יותר. "נדמה לי שבסביבות השעה 11:40 זו הייתה הנקודה שבה אפשר היה לבשר על שינוי שהתרחש בשטח - צה"ל מזהים חוליה שנוסעת ברכב לכיוון איזור שיגורים, הכניסו את תושבי עוטף עזה בשלב הראשון למרחבים מוגנים, ויוצאים במתקפה נרחבת על משגרים מוטמנים באדמה רק של הג'יהאד האסלמי בשלב הזה", ציין. 

לאחר הירי המאסיבי: הג'יהאד האיסלאמי מאשר כי מתקיימים מגעים להפסקת אש
תושבים השטתחו על הרצפה, יירוטים בשמיים: כך נראה מטח הרקטות לערי גוש דן

"לא יעדים של חמאס או מטרות שלהם. היה די ברור שמכאן הנצרה משתחררת והאירוע הזה יוצא לדרך. ראינו לא מעט ירי שנורה לעבר גוש דן, צריך לומר לא במטחים גדולים מאוד, אנחנו עדיין לא שם. יש לא מעט רקטות שנופלות ברצועה עצמה וזה מראה על קושי מסוים. כיפת ברזל לוקחת מה שהיא לוקחת, ההתראות עובדות כמו שצריך", הוסיף. 

הוא הציג את ה"משחק" בין ישראל לארגון הטרור חמאס: "ישראל יוצאת מגדרה להסביר שחמאס לא יורה, וממשיכה להיות ממוקדת בג'יהאד האסלמי. בעוד שחמאס לוקח אחריות, למרות שהוא לא יורה. זה מין משחק כזה שכל אחד רוצה להסביר לצד שלו למה ואיך הוא פועל. הקו של ישראל בשלב הזה מחובר גם לדרך הפעולה - ברגע שישראל אומרת שלמרות ההצהרות חמאס הוא לא מעורב בירי הוא לא יורה. יש להם סוג של הנחת חמאס, זה מצב מוזר ושברירי שאני לא יודע אם הוא יעמוד במבחן הזמן. נכון לעכשיו זו תמונת המצב".

על מאמצי המצרים בסוגיה, אמר: "אבל המרכז של ניסיונות התיווך הוא להשאיר את החמאס בחוץ. חמאס בבעיה הוא חייב להראות שהוא עושה משהו. יש לשחקנים הרבה מאוד דילמות והרבה מאוד להפסיד, והרבה מאוד סיבות למה כל הדבר הזה יכול להסתבך מקצה אחד לקצה שני".