מבצע "מגן וחץ": ראש מועצת שער הנגב שבעוטף עזה, אופיר ליבשטיין, סיפר היום (רביעי) על התנהלות התושבים במהלך מטחי הרקטות. "אנחנו מעודדים אנשים לצאת מהאזור", אמר בשיחה עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ברדיו 103FM. "מי שלא צריך להיות פה – שייצא".

"אנחנו מגדירים את זה כפינוי קהילתי", הוסיף. "אנחנו הוצאנו מפה הרבה מאוד אנשים, שלחנו אותם מחוץ לאזור. מי שלא צריך להיות פה, משפחות וילדים, יוצא. במטח האחרון במועצה היינו צריכים לרוץ למרחבים המוגנים מעל חמישים פעם. מי שנשאר פה קשוב להוראות ומפוקס".

ישראל תחת מתקפת טילים: ירי נרחב לתל אביב, המרכז והדרום
המבצע יתרחב? דיווח בלבנון: "הג'יהאד נערך לתגובה מתואמת עם חמאס"
אחד ממובילי המחאה מאשים: "ברור שנתניהו מנסה לעשות הון פוליטי מהמבצע"

ליבשטיין התייחס גם לנזקים הכלכליים של כל סבב לחימה והזכיר: "את הנזק הכלכלי אנחנו רואים הרבה אחרי. הנזק הישיר הוא של שלושה-ארבעה ימי לחימה הוא כאין וכאפס לעומת הנזק בטווח הארוך, אנשים מבטלים חופשות באזור". 

מוקדם יותר היום הופעלה אזעקה בתל אביב ובכל רחבי גוש דן. במקביל, אזעקות הופעלו גם באשדוד, ראשון לציון, אשקלון, שדרות וביישובי עוטף עזה. זאת, לאחר שחיל האוויר תקף ברצועה כלי רכב ובו פעילי טרור שהיו בדרכם לעמדת שיגור רקטות. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי בתקיפה שהתבצעה בח'אן יונס, נהרג אדם אחד. במקביל, בכיר בחמאס חו"ל שוחח עם רשת אל-מנאר, ערוץ הבית של חיזבאללה, ואמר כי "העיכוב בתקובה לתוקפנות הישראלית ברצועת עזה הוא חלק מהתגובה, תנו לנתניהו וחייליו להמתין. חמאס יהיה חלק מהתגובה הצפויה שתהיה חזקה וכואבת".

בשיחה עם כתבים צבאיים, עדכן דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, כי בשעות האחרונות זיהו בצבא פעילות של הג'יהאד האסלאמי בסמוך למשגרי רקטות, ובמסגרת זו תקף צה"ל חוליה. כמו כן, ציין תא"ל הגרי, כי בצה"ל נערכים לאפשרות של ירי רקטות בעקבות התקיפות, ועל כן מתבצע מבצע ממוקד כנגד ארגון הטרור. כמו כן, הוסיף דובר צה"ל כי נמשכת הפעילות ביהודה ושומרון, כשמקביל, קיים הרמטכ"ל הערכת מצב יחד עם אלוף פיקוד דרום.