דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, התייחס היום (רביעי) לדיווחים בכלי התקשורת הערבים ולפיהם מצרים מקיימת מגעים כדי להגיע להפוגה בסבב הלחימה ואמר כי "עד שאין הודעה רשמית, אנחנו בצה"ל לא עוסקים בעניין".

מבצע "מגן וחץ" בעזה | עדכונים שוטפים
"מין משחק כזה": פרשן מעריב מסביר מדוע החמאס לא מעורב בירי עד כה
בכיר לשעבר בשב"כ: כך ינסה הג'יהאד האסלאמי לשנות את המשוואה

עוד ציין דובר צה"ל כי "במבצע הזה פעלנו באופן ממוקד נגד בכירי הג'יהאד הפלסטיני, תקפנו את הבכירים שלו שניסו לבצע ירי לעבר ישראל. יעדי המבצע הושגו כבר עם חיסולם של בכירי הג'יהאד האיסלאמי. מהרגע הזה תקפנו והשמדנו יכולות של הג'יהאד הפלסטיני ששילם מחיר כבד מאוד. ב-36 השעות הראשונות מאז החיסולים לא היה שום ירי. הסיבה לכך היא כי הם היו בהלם מההתקפה. חוליה שבוצעה ירי לעבר ישראל באזור הגדר סוכלה, המחבלים נהרגו והפיגוע הזה נכשל. היום ראינו את הפעילות הזו מתרחשת בשטח, תקפנו משגרים".

"הייתה רקטה בודדת ששוגרה לעבר גוש דן שגם היא יורטה. 25% מהשיגורים כשלו ונפלו בשטח הרצועה. אנחנו ערוכים בכל הזירות לכל תרחיש אפשרי. במידה שיהיה תרחיש כזה אנחנו נגיב", הדגיש. 

מוקדם יותר היום, אמר דובר צה"ל  כי בצה"ל נערכים לאפשרות של ירי רקטות בעקבות התקיפות ועל כן מתבצע מבצע ממוקד כנגד ארגון הטרור. כמו כן, הוסיף דובר צה"ל כי נמשכת הפעילות ביהודה ושומרון, כשמקביל, קיים הרמטכ"ל הערכת מצב יחד עם אלוף פיקוד דרום. י תקשורת פלסטינים דיווחו כי בתקיפה שהתבצעה בח'אן יונס, נהרג אדם אחד.