מערכת "קלע דוד", המשמשת ליירוט רקטות לטווח בינוני וארוך, ביצעה היום (רביעי) בצהריים יירוט ראשון מוצלח של רקטה שנורתה במטח לעבר גוש דן. 

מבצע "מגן וחץ" | עדכונים שוטפים
דובר צה"ל: "יעדי המבצע הושגו, אנחנו לא עוסקים בהפסקת אש"

ראש המל"ל לשעבר ועמית בכיר במכון ירושלים למחקרי מדיניות, אל"מ במיל' יעקב עמידרור, שוחח הערב עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והסביר כי "שרביט קסמים זו המערכת הבינונית בין כיפת ברזל לחץ. בניגוד לכיפת ברזל פותחה יחד עם האמריקאים. היתרון הגדול שלה הוא מהירות גדולה שמאפשרת להשתמש בה בכל מיני מצבים שונים. היא יותר יקרה מכיפת ברזל, אבל יש לה תפקידים ייחודיים ביכולת היירוט של מדינת ישראל. אני לא בקיא בפרטים, אבל זה יקר. זה שיקולים של מערכת במה להשתמש, ואני לא אתפלא אם השיקול היה עצם הניסוי המבצעי".

בהמשך, התייחס למבצע "מגן וחץ" ואמר כי "לנו היה חשוב להראות לג'יהאד שיש קווים אדומים למדינת ישראל, ויש דברים שאנחנו לא נסבול שיעשו. אי אפשר לייצר לנו משוואה שמישהו יחליט להתאבד בכלא וזה יאפשר לג'יהאד או לארגון אחר לירות על מדינת ישראל. היה חשוב להגיב בתוקפנות גדולה, בכדי לשים את הקו בצורה ברורה ולהגיד 'את זה לא נקבל', אבל מאותו הרגע אין לנו אינטרסים נוספים באירוע. צריך לנצל את זה בכדי לפגוע בג'יהאד ככל שניתן. הם מאוד נהנים מתמונות של אנשים רצים למקלטים, ובטוחים שזה ניצחון אדיר".

בכירי הג'יהאד האסלאמי שחוסלו בעזה במבצע ''מגן וחץ'' (צילום: דובר צה''ל)
בכירי הג'יהאד האסלאמי שחוסלו בעזה במבצע ''מגן וחץ'' (צילום: דובר צה''ל)

"כשאין לך ניצחון אחר אתה מתגאה במינימום שהצלחת להשיג. דרך אגב, אנחנו לא נאכל להציג תמונות דומות משום שאין מקלטים בעזה, ולא יתנו לאזרחים סתם להיכנס למנהרות. אחרי מבצע כזה זה לא שקט יענה בשקט - הם חטפו מכה רצינית. אם הם ינסו לעשות משהו ההישגים שלהם יהיו אפסיים . אנחנו חיים בעולם של סבבים, והצבת הקווים האדומים היא חשובה וככל שזה יותר ברור הסבב הבא מתרחק. בהרתעה קונבנציונלית אין חוקים ומה שמרתיע היום מסתבר כמה שלא ירתיע מחר". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM