אלוף (מיל') עמוס גלעד, לשעבר ראש האגף המדיני־ביטחוני במשרד הביטחון, שוחח הבוקר (חמישי) עם ענת דוידוב וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM, והתייחס למגעים להפסקת אש בין ישראל לארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי. "אני חושב שאנחנו קרובים, יש מודל כמעט קבוע. ברגע שהמודיעין המצרי נכנס לפעולה והם יודעים לקיים קשרים ולפעול ישירות מול כל הגורמים הנוגעים לדבר בזירה, אז מודיעים שיש הפסקת אש", ציין.

הירי התחדש לאחר החיסול הלילי, דיווח: מגעים להפסקת אש
"מודיעין מדויק מאוד": דובר צה"ל עם פרטים חדשים על חיסול בכיר הג'יהאד

"אחרי זה יש העצמת הירי כדי שהחמאס או הג'יהאד יוכיחו או יכריזו על ניצחון, אחרי זה יש הסכמה לביצוע הסכמה ואחרי זה יש יישום כל ההסכמות עד לסבב הבא", הוסיף. הוא העריך כי הפסקת האש תיכנס לתוקף כבר בהמשך היום. 

"הסטנדרטים שלהם לגבי חיי אדם מזעזעים, נהרגו להם וסוכלו להם האנשים החשובים ביותר, אבל הם חשוב להם להכריז על ניצחון", ציין והוסיף: "לכן הם יכריזו על ניצחון. אני חושב שאנחנו בשלב המתקדם של ביסוס הפסקת האש. גם החמאס נוהג פה במשחק ערמומי, הוא משתמש בג'יהאד אבל לא משתתף בעצמו".

הוא הדגיש כי בחמאס לא מזילים דמעה כאשר ישראל פוגעת בג'יהאד האיסלאמי: "הג'יהאד הוא יריב שלהם, הוא מעצבן אותם. אם אנחנו מחלישים אותם הם לא מזילים דמעה. החמאס זו תנועה רחבה, גם ארגון טרור רצחני וגם ממשל, שהיעד שלהם כרגע מידית זה להשתלט על יהודה ושומרון ולנסות למצות אירועים שמתחברים למוטיבים לאומיים דתיים".