מבצע "מגן וחץ": צה"ל חיסל היום  (חמישי) את בכיר הג'יהאד האסלאמי, אחמד אבו דקה, בתקיפה אווירית על ביתו בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. על פי דיווחים ברשתות פלסטיניות, שלושה בני אדם נוספים נפצעו בתקיפה. זהו החיסול החמישי בקרב בכירי הג'יהאד האסלאמי מאז פתיחת מבצע "מגן וחץ" מוקדם יותר השבוע.

"מודיעין מדויק מאוד": דובר צה"ל עם פרטים חדשים על חיסול בכיר הג'יהאד
אחרי מפקדו: חוסל סגן מפקד הכוח הרקטי של הג'האד האסלאמי
נתניהו: "המערכה טרם הסתיימה"; גלנט: "השגנו הישגים משמעותיים"

חיסול בכיר בעזה

אבו דקה היה סגנו של עלי עאלי, מפקד מערך הרקטות של ארגון הג'יהאד האסלאמי, שאף הוא חוסל היום בבוקר. אבו דקה פיקד על ירי הרקטות לעבר שטח ישראל בימים האחרונים, בפרט לשטח שדרות, ועל הניהול השוטף של הכוח. בנוסף, לקח חלק במטחי הירי של הכוח במבצע "שומר החומות" ובמבצע "עלות השחר" לעבר העורף הישראלי.

מפקד פיקוד דרום אלוף אליעזר טולדנו אמר על התקיפה: "זיהינו את אבו דקה כבר לפני יומיים בחאן יונס אבל בגלל שהיה עם משפחה שלו חיכינו שתיהיה הפרדה בינו לבין המשפחה שלו. הוא עבר בין דירות בחאן יונס. לקחנו סיכונים שלא יפגעו יותר מעבר אליו הוא מת מפציעות בדרך לבית חולים".

מוקדם יותר היום, התייחס דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי ליעדי המבצע ולתמונת המצב הביטחונית הנוכחית. בריאיון לניסים משעל וסיון כהן ב־103FM, אמר: "זאת יממה שלישית למגן וחץ. נדרשת עוד סבלנות ודריכות. אנחנו מתמקדים גם בהגנה וגם בהתקפה ואנחנו בעיקר מתמקדים במי שנוקט כנגד אזרחי מדינת ישראל יוזמה. וכך גם היה בפעולה הלילה, הרמטכ"ל וראש השב"כ כתף אל כתף בבור, מודיעין מדוייק מאוד יחד עם השב"כ מאתר בדירת מסתור בחאן יונס את ראש המערך הרקטי. הוא באופן אישי מפקד ואחראי על ה־507 שיגורים שהיו אתמול לישראל. כתוצאה מהתקיפה הזו נהרגו ראש המערך ועוד שני פעילים שהיו איתו יחד, הם היחידים שנהרגים. אחד מהם זה אחיו, אבל הם פעילים במערך הרקטי. אנחנו מקווים שהתקיפה הזו תשבש, תצמצם את האפשרות לתקיפות נוספות אבל אני מעריך שאנחנו יכולים להיתקל בתקיפות נוספות כאלה".

בהמשך הראיון סיפר: "היעדים שלנו במבצע הושגו כבר בשניות הראשונות. אנחנו התכוונו להרוג את הבכירים של הג'יהאד האסלאמי, את אותם בכירים ספציפיים שהיו גורמים מערערים למצב. הערכנו שאם לא נעשה את הפעולה הזו הם יקחו אותנו לעוד אירועים נוספים שיכולים להוליד הסלמה רחבה. בפעולה ניסנו להחזיר חזרה את היציבות. מי שיורה עלינו כרגע זה רק הג'יהאד, הוא היחיד, ולכן אנחנו מתמקדים רק בו".