"תבואו מהר, כל הבניין מפורק": מד"א פרסמה הערב (חמישי) את הקלטות השיחות הראשונות למוקד מד"א שדיווחו על הפגיעה הישירה והקטלנית בבניין מגורים בלב רחובות, בה נרשם ההרוג הראשון במבצע "מגן וחץ". האזינו לשיחות: 

מפקד פיקוד העורף ברחובות: "המקלט לא היה בשימוש והפך להיות מחסן"

השיחות למוקד מד"א אחרי הפגיעה הישירה ברחובות

החובשים של מד"א ידידיה חכמון ותומר פשקו שהגיעו לזירה סיפרו: "כשהגענו לרחוב ראינו הרס רב בבניין, מיד נכנסו פנימה והתחלנו בסריקה בדירות, בדירה בקומה השלישית אותר נפגע מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו.

"בדירה נוספת בדירה אותר גבר בן 74 שרגלו לכודה מתחת להריסות, הוא חולץ ע"י כוחות הכיבוי והועבר באמצעות אלונקה לאמבולנס מד"א שפינה אותו להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו בינוני. כוחות גדולים נוספים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ל 3 נפגעים נוספים במצב בינוני ולנפגעת במצב קל".

מבצע מגן וחץ: הרוג ועשרה פצועים בעקבות פגיעה ישירה של רקטה ברחובות

כאמור, "מבצע מגן וחץ" רשם הערב הישג עצוב עם ההרוג הישראלי הראשון מאז החל המבצע לפני שלושה ימים. במהלך מטחים כבדים לאזור השפלה, רקטה פגעה פגיעה ישירה בבניין מגורים ברחובות, אדם נהרג ועשרה נוספים נפצעו בדרגות שונות.

מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, הגיע לזירת פגיעת הרקטהואמר: "המשימה היא לוודא שאין לכודים נוספים. חשוב ללמוד מהאירוע הזה שכיפת ברזל נותנת הגנה טובה מאוד, אבל לא מקסימלית. ההשלמה להגנה של כיפת ברזל היא התנהגות האזרחים. המקלט לא היה בשימוש פעיל והפך להיות מחסן, זה מראה עד כמה חשוב למלא אחרי הנחיות פיקוד העורף", הדגיש.