דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי, עדכן בפרטים חדשים על מבצע "מגן וחץ" וחיסול בכיר הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. הוא הזהיר כי על אזרחי ישראל להיערך לירי רקטי בשעות הקרובות כתגובה לחיסול, וציין כי הבכיר שחוסל היה הדמות הבכירה ביותר בג'יהאד האיסלאמי ברצועה כיום. 

אחרי חיסול הבכיר: התחדשו השיגורים לעבר ישראל, חשש לירי ארוך טווח | עדכונים שוטפים

לדבריו, ""איאד אל חוסני חוסל בדירה בעיר עזה, תקיפה מדויקת עם מודיעין מדויק, היה עם העוזר והסייען שלו, חיסלנו אותו בתקיפה הזאת, הרמטכ״ל נמצא בבסיס של אמ״ן בדרום יחד עם מפקדים מאמ״ן ומפקד על התקיפה משם כאשר כל תמונת המודיעין בידו. מזהים את חוסיני מהאוויר נוסע במספר רכבים. היכולת שלנו לעקוב באמצעות כלי טיס השתפרה במבצע, נותן לנו יכולת לעקוב אחריהם בין הדירות".

עוד אמר כי "הוא אחראי על תיק המבצעים של הג’יהאד ועל המערכים בזרוע הצבאית אבל מה שחשוב שהוא קיבל מינוי לפני יומיים להחליף את בהתיני, אחרי יומיים כבר לא איתנו, הדמות הבכירה ביותר של הגא״פ כיום ברצועה, בניהול לחימה, בקשר עם חו״ל. 

"לפי מה שמבינים עכשיו, דיוק מאוד גבוה בפגיעה, פגיעה קשה וכואבת לגא״פ, המחיר שהוא משלם והדבר שהכי משפיע עליו זה הסיכולים הממוקדים, הדבר השני שמשפיע עליו זה החמ״לים, דירות שמהן הוא מנהל את הלחימה, משם נותנים הוראות, ביממה האחרונה לקחנו בניינים שבהם הדירות האלה והוצאנו את האנשים מהבית, תקפנו את הבתים, נמשיך לתקוף, יש לנו עוד מספר מטרות כאלה. 

"אנחנו ממשיכים, הכי חזק שיכולים, בתקיפה של מי שמתכנן כנגדנו ירי, לצד זה חזקים בהגנה, מעריכים שנפגוש עוד ירי רקטי, נכון להגיד לציבור להקפיד על הנחיות פקע״ר, להיות עירניים לאופן שבו מתדרכים, יכול להיות שישתנו הנחיות. כמו שהיה בימים האחרונים כולל היום ששתי רקטות עפו לכיוון ירושלים ויורטו, יכול לפגוש אותנו ירי כזה גם בשעות בקרובות, נותנים הנחיות, לא שינינו לחמשת המרחבים שהגדרנו, הרחבנו את הזמן, מתוך זה אמרתי מה שאמרתי, נורא חשוב להקשיב להנחיות".

הוא ציין כי "כיפת ברזל עושה עבודה מעולה, אבל זה לא הרמטי, ההקשבה להנחיות משלימה את זה. הציבור מתנהל באופן מופתי למעט האירוע המצער ברחובות, חוסן בציבור מאפשר לנו להמשיך בהתקפות על הגא״פ. ראיתי אמירות על מה חמאס עושה, לא מעורב בלחימה, לא לוקח חלק, לא מסייע לוגיסטית ולכן מתמקדים במי שמנסה לפגוע בנו, הגא״פ". 

"אנחנו ממשיכים להיות נחושים והתקפיים, מוכנים בהגנה, ערוכים לכל זמן שידרש לטובת המבצע, צריך לזכור שבסוף יושבים בכירים בגא״פ בביירות בבית מלון ונוסעים במרצדס, מקבלים משכורת מאיראן, הם רוצים שעזה תדמם, זה מרכיב מורכב בסיפור, גם הציבור בעזה שחווה 165 שיגורים כושלים ו4 הרוגים לא מרוצה מהגא״פ, אין לו תמריץ, כדי לסגור אירוע כזה צריך את ההנהגה בביירות, המניעים שם אחרים".